رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: گشتهای نظارتی دامپزشکی قزوین در تمامی ساعات شبانه روز برقرار است.
کد خبر: ۶۸۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 28 November 2018

گشتهای نظارتی دامپزشکی قزوین بصورت شبانه روزی فعال است

به گزارش تابناک قزوین،مهدی جلو خانی در گفتگو با خبرنگار تابناک قزوین اظهار کرد: نظارت بهداشتی بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی(گوشت و مرغ و ماهی و ...) یکی از وظایف اداره دامپزشکی است که کارشناسان واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی به صورت مستمر و دایم از تمامی این واحدها بازدید به عمل  می آورند و واحدهای متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: عرضه انواع فرآورده های خام دامی تازه می بایست در یخچالهای در بسته به مشتری عرضه شود و سرمای هوا نباید عاملی برای بیرون نگه داشتن گوشت و مرغ و ماهی باشد چرا که برودت هوا و آلودگیهای محیطی خارج از یخچال قابل کنترل نبوده و می تواند موجب آلودگیهای ثانویه شود.

جلوخانی همچنین به عموم مردم توصیه کرد: از خرید مرغ قطعه بندی و جوجه کباب فاقد تاریخ تولید و انقضاء خودداری کرده و برای تهیه گوشت قرمز به وجود لیبل و مهر دامپزشکی بر روی لاشه دقت کنند.

این مقام مسئول افزود: در راستای ارتقاء سطح بهداشت عمومی، اداره دامپزشکی  شهرستان قزوین برنامه گشت های بعداز ظهر را در برنامه کاری خود قرار داده و کارشناسان این واحد به صورت دوره ای و سرزده بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی خارج از ساعات اداری نظارت می کنند.

جلوخانی در پایان به عموم مردم توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و رستورانها مراتب را با ارسال پیامک به شماره ۵۰۰۰۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان قزوین اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار