مسئول موکب شهدای شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی از راه‌اندازی شبکه اربعین یار در طی ماههای آینده خبر داد و گفت: در این شبکه هر شهر و روستا یک نماینده خواهد داشت که ثبت نام آنها شروع شده است.
کد خبر: ۶۸۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۵ 29 November 2018

 بلاغ، سردار سید محمدکسائیان چهارشنبه شب در آئین تجلیل از خادمان و خیران موکب شهدای سوادکوه و سوادکوه شمالی، با بیان اینکه سوادکوه هیچ وقت تسلیم مغول و دیگر حمله‌کنندگان نشده است، افزود: این سرزمین دین علوی را به اختیار خود برگزید و همیشه حامی ولایت بوده و هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد جذب زائران موکب شهدای سوادکوه غیرسوادکوهی بوده‌اند، افزود: هرچند نام این موکب، به اسم شهدای سوادکوه و سوادکوه شمالی است اما ما خدمت‌گزار تمام زائران اربعین امام حسین (ع) هستیم، کما اینکه از پنج کشور نیز پذیرش زائر داشته‌ایم.

مسئول موکب شهدای شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی با بیان اینکه خادمان این موکب نیز تماما سوادکوهی نبوه‌اند، مدیریت اربعین را خاص و ویژه برشمرد و گفت: مدیریت اربعین با مدیریت شهرستانی و منطقه‌ای فرق دارد و از این رو، ما از همه جا پذیرش زائر و خادم داریم.

کسائیان مسئله اسکان را بسیار سخت‌تر از امر تغذیه زائران بیان کرد و افزود: برای اسکان نیازمند تأمین چادر، پتو، ژنراتور برق، سرویس بهداشتی و مسائل حفاظتی هستیم.

وی از راه‌اندازی شبکه اربعین یار در طی ماههای آینده خبر داد و افزود: در این شبکه هر شهر و روستا یک نماینده خواهد داشت که ثبت نام آنها شروع شده و طبق این طرح، مردم ماهانه مقدار پول مورد نظر خود را برای کمک به اربعین واریز خواهند کرد و دیگر این امر مختص ماه محرم نخواهد بود.

مسئول موکب شهدای شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی بر توجه ویژه خیران خاص به این امر، در سال‌های اول تأکید کرد و ادامه داد: با همت مردمی ما در سال‌های بعد مشکلی نخواهیم داشت.

کسائیان در پایان از مانور موکب در تابستان امسال خبر داد و گفت: در این مانور همه خادمان بسیج خواهند شد و به ارائه امکانات به‌صورت نمادین خواهند پرداخت تا مسئولان و مردمی که به راهپیمایی نمی‌آیند از نزدیک ارائه امکانات را در موکب‌ها مشاهده کنند.

راهپیمایی اربعین تجلی شور و شعور در کنار هم

امام جمعه زیراب نیز با بیان اینکه در شیعه عشق و عقل، شور و شعور در کنار هم هستند، تجلی این شور و شعور را در کنار هم، در ماه محرم و راهپیمایی اربعین عنوان کرد.

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی با بیان اینکه هر چیزی منتسب به امام حسین (ع) شود، زیبا و شایسته احترام می‌شود، افزود: بزرگ‌ترین مدال بر سینه انسان‌ها، به‌عنوان اشرف مخلوقات، خادم امام حسین (ع) بودن است و هزینه برای امام حسین (ع) نوعی پس‌انداز است.

وی با بیان اینکه در شیعه عشق و عقل، شور و شعور در کنار هم هستند، تجلی این شور و شعور را در کنار هم، در ماه محرم و راهپیمایی اربعین عنوان کرد.

امام جمعه زیراب افتخار بسیج را پیرو مکتب عاشورا بودن و انجام وظیفه زیر بیرق ولایت فقیه عنوان کرد و بسیجی زندگی کردن و بسیجی مردن را یک توفیق دانست و افزود: بسیجیان سرمایه‌های ما هستند.

رضایی با بیان اینکه انسان در طی ادوار تاریخ امتحان خود را پس داده و نتوانسته است، جامعه را از جور و ستم نجات دهد، با اشاره به زیارت اربعین امام حسین (ع) گفت: این انتخاب خداست که عدالت را برقرار خواهد کرد و انتخاب خداوند برای ایجاد عدالت امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه مظلومیت و شهادت، نماد شکست بوده که در تفکر شیعی، به برکت امام حسین (ع) به نماد پیروزی تبدیل شده است، افزود: شیعه این دو موضوع را به دو سلاح برنده تبدیل کرده و آن پیروزی خون بر شمشیر است.

امام جمعه زیراب در پایان با اشاره به اذعان همه مردم بر اینکه راهپیمایی اربعین از ابتدای خلقت تا کنون هیچ نظیری نداشته است، بر دو وجهه خودجوش بودن و نظم آن تأکید وخاطرنشان کرد: این راهپیمایی در عین خودجوش بودن، دارای نظم بسیار است که این امر بیانگر آن است که مدیریت این امر با خداوند است و این امر زمینه‌ساز ظهور فرزند صاحب اربعین خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار