کنگره شهید حسین فهمیده و 300 شهید بخش مرکزی قم با حضور مسئولان استان ،فرمانده هان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم درروستای سراجه این بخش برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶ 01 December 2018

به گزارش تابناک قم، امام جمعه شهر قنوات قم دراین کنگره به تجلیل خانواده شهدا توسط بنیان‌گذار جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف از این کنگره‌ها پایدار ماندن ارزش‌هایی است که هدف شهدا بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضا کرمی پور، توصیه شهدا به پشتیبانی از رهبری را مهم‌ترین رکن وصیت‌نامه آنها دانست و با تأکید بر اینکه ارزش جایگاه ولایت‌فقیه باید افزوده شود، یادآور شد: جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی علی‌رغم تحریم‌ها و دشمنی‌ها برای جدایی مردم از نظام، با پیروی از ولی‌فقیه و صیانت از جمهوری اسلامی به خوبی برگزار خواهد شد.

نماینده قم درمجلس شورای اسلامی نیز دراین کنگره با انتقاد از کسانی می‌گویند این یادواره‌ها تأثیر چندانی درنسل‌های جدید ندارد، گفت: این گونه اظهار نظرها را قبول ندارم ، باید پرسید اگر این کنگره‌ها نبود چه وضعیتی داشتیم.

احمد امیرآبادی با اشاره به اینکه اگر در حال حاضر مردم ما در مسیر انقلاب و نظام، این سختی‌های تحمیلی از سوی دشمنان را تحمل می‌کنند برای یادآوری راه شهداست، افزود: امروز جوانان کشور در مقابله با استکبار و دفاع از ناموس در مقابل دشمن ایستاده‌اند و اگر نسل جدید، در حفظ ارزش‌ها باانگیزه و توان بیشتری از جوانان دوره دفاع مقدس نباشند، قطعاً کمتر نیستند.

وی تأکید کرد: امروز هم اگر خدای‌ناکرده، اتفاقی برای کشور بیفتد،جوانان همچون دوران هشت سال دفاع مقدس ایستادگی می کنند ونمونه آن شهدای مدافع حرم که اکثراً متولدین دهه 70 هستند و با تمام سخت‌ گیری‌هایی که در اعزام به سوریه وجود داشت، خودشان را به آنجا رساندند و ازحرم اهل‌بیت(ع) و از امنیت ملی ایران و مسلمانان جهان دفاع کردند.

وی گفت: این یادواره‌ها در شهرها و روستاها قطعاً یاد شهدا را زنده نگه می‌دارد و در تصمیمات مسئولین شرکت‌کننده نیز مؤثر است.

امیرآبادی با یادآوری نقش و شخصیت شهید فهمیده، خاطرنشان کرد: نیاز داریم که شهید فهمیده به عنوان الگویی برای نوجوان و جوانان شناسانده شود. برای رسیدن به این مقصود نیز باید در کتاب‌های درسی در دانشگاه‌ها و مدارس بیشتر کار شود.

بخشدار مرکزی قم نیز گفت: کنگره شهید فهمیده و یادواره شهدای بخش مرکزی شهرستان قم در چند فصل، یک پروژه بزرگ فرهنگی به‌منظور آشنایی مردم با اهداف شهداست.

سید داود حاج حسینی بابیان اینکه شهدا به‌عنوان گنج‌های پنهان در نظام جمهوری اسلامی، موجب ارشاد و راهنمایی عموم مردم را فراهم می‌کنند، اظهار داشت: در مکتب شهادت که شهدای اسلام و انقلاب آن را از نهضت امام حسین (ع) آموخته‌اند؛ داشتن رفتار مصالحه آمیز و همزیستی با ظالمان معنا ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهدایی همچون شهید فهمیده، به مردم جهان و همه آزادی خواهان درس ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان می‌آموزند، افزود: این ولایتمداری آمیخته با بصیرت و وظیفه‌شناسی است که باید نسل امروز نیز با بهره‌گیری از آن تجربه موفق و تاریخی، نقش خود را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی که برافراشتن پرچم اسلام بر فراز بام جهان است، ادامه دهد.

وی گفت: امروز جمع شده‌ایم تا یاد شهدای دانش‌آموز را گرامی بداریم و از منش ولایی آن‌ها درس بیاموزیم که چگونه به ولایت لبیک گفتند و با ترک کلاس‌های درس در دفاع از انقلاب عازم جبهه شدند تا زیر بار حرف زور نروند.

حاج حسینی افزود: در روستای سراجه از بخش مرکزی که 300 شهید مانند شهید فهمیده دارد و حضرت امام (ره) بیانات بلندی در ستایش این شهید عزیز فرمودند، روحیه ایثار و شهادت همچنان زنده است و همین مردمِ فهمیده پرور نیز امروز در صف مقدم ایستادگی در برابر استکبار قرار دارند.

وی با بیان اینکه در جبهه فرهنگی باید فعال باشیم خاطرنشان کرد: ابتدای حضور در بخشداری مرکزی، ستاد یادواره شهدا را با تأکیدات مسئولان استان نسبت به مسائل فرهنگی آغاز کردیم که کنگره بزرگداشت شهید فهمیده همراه با سه یادواره در دستور کار قرار گرفت و بخش نخست آن، همین یادواره شهدای روستای سراجه بود و به‌زودی در 30 دی‌ماه یادواره شهدای شهر قنوات و شهدای دهستان قمرود را برگزار خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار