با رای اعضا صورت گرفت؛
مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ۵ قطعنامه را درباره فلسطین و سرزمین های اشغالی و یک قطعنامه را در مورد بلندی های جولان سوریه تصویب کرد.
کد خبر: ۶۸۵۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 01 December 2018

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ۵ قطعنامه را درباره فلسطین و سرزمین های اشغالی و یک قطعنامه را در مورد بلندی های جولان سوریه تصویب کرد.

به گزارش تابناک قزوین به نقل از روسیا الیوم، مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه ۵ قطعنامه را درباره فلسطین و سرزمین های اشغالی و یک قطعنامه را در مورد بلندی های جولان سوریه تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای مربوط به قدس که با ۱۴۸ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع به تصویب رسید، خواستار عدم به رسمیت شناختن هرگونه اقدام و تدابیر رژیم صهیونیستی در مورد این شهر مقدس شدند.

همچنین قطعنامه حقوق غیرقابل تصرف ملت فلسطین با ۱۰۰ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۶۲ رای ممتنع تصویب شد.

قطعنامه حل مسئله فلسطین از راه‌ های مسالمت‌آمیز دیگر قطعنامه ای بود که با ۱۵۶ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع مورد تصویب قرار گرفت.

قطعنامه مربوط به برنامه رسانه‌ای مسئله فلسطین در دبیرخانه مجمع عمومی سازمان ملل و قطعنامه مربوط به شعبه حقوق فلسطینیان در دبیرخانه مجمع دو قطعنامه دیگر نیز به ترتیب با ۱۵۶ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع و همچنین ۹۶ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۶۴ رای ممتنع به تصویب رسید.

همچنین یک قطعنامه نیز در مورد بلندی‌های اشغالی جولان تصویب شد.

در این قطعنامه که با ۹۹ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶۶ رای ممتنع به تصویب رسید بر ضرورت عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از بلندی های جولان اشغالی و حاکمیت سوریه بر این منطقه به موجب قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار