امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین با اشاره به روز جهانی معلولان عنوان کرد: ایران یک کشور اسلامی است و جادارد در حمایت از معلولان کوشا باشد، استان قزوین مفتخر است که یک کارخانه موفق و عظیم تولید مواد بهداشتی دارد که شرط ورود کارگران به این کارخانه معلولیت است باید درود گفت به بنیانگذاران این تفکر و اندیشه؛ شیعیان حقیقی همین بنیانگذاران این شرکت هستند.
کد خبر: ۶۸۵۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ 01 December 2018

استان قزوین در حمایت از معلولان پیشتاز است

به گزارش تابناک قزوین،آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، به برگزاری اجلاسیه وحدت اسلامی در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: این اجلاس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و از کشورهای زیادی مهمانانی دعوت شده بودند و از زبان ها، رنگ ها و فرهنگ های مختلف و مذاهب گوناگون در این اجلاسیه که به میزبانی ایران اسلامی برگزار شد، حضور داشتند.

 وی تصریح کرد: این اجلاسیه در سه روز برگزار شد و مهمانان دعوت شده به اظهار نظر و سخنرانی پرداختند و به زیارت رهبر معظم انقلاب اسلامی مشرف شدند و فرمایشات و رهنمودهای رهبری را شنیدند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین به تشریح مهمترین محورهای مطرح شده از سوی سخنرانان اجلاسیه وحدت اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مطالب مطرح شده، اظهار نفرت و انزجار نسبت به رژیم منحوس صهیونیستی بود و موضوع این اجلاسیه نیز وحدت اسلامی بر محور قدس شریف بود.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: موضوع دیگری که سخنرانان در اجلاسیه مطرح کردند نفرت و انزجار نسبت به استکبار جهانی، آمریکا و هم‌پیمانان آنها در خصوص ظلم ها و جنایت هایی که مرتکب می شوند بود.

 وی به سومین موضوعی که سخنرانان در اجلاسیه مطرح کردند اشاره کرد و گفت: همه تأکید داشتند که باید از ملت مظلوم فلسطین حمایت شود و این موضوع نیز مشترکات صحبت سخنرانان بود.

 آیت الله عابدینی ادامه داد: تأکید بر مقاومت اسلامی محور دیگر سخنرانی های اجلاسیه وحدت اسلامی بود و این مهم نشان می دهد همگان پذیرفته اند راه نجات کشورهای اسلامی این است که مقاومت اسلامی در همه کشورها شکل بگیرد و منظور از مقاومت اسلامی همان مقاومتی است که در یمن، غزه، لبنان، فلسطین، سوریه و عراق مشاهده کردیم.

 خطیب نماز جمعه قزوین امید به آینده را موضوع مورد تأکید سخنرانان اجلاسیه دانست و افزود: همه در صحبت هایشان امید را مطرح می کردند و باور داشتند که رژیم صهیونیستی دوام ندارد و آمریکا رو به افول است و تأکید و جدیت بسیار زیادی داشتند که مسلمانان باید با یکدیگر وحدت داشته باشند و نسبت به مسلمانان و همه مستضعفان عالم دلسوزی داشته باشند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در این کنفرانس مطرح شد که مسلمانان باید به کمک مظلومان‌جهان بروند و برای رهایی و آزادی و نجات آنها اقدام کنند، این خلاصه صحبت جماعتی بود که از سراسر دنیا در کنفرانس اسلامی حضور پیدا کرده بودند و به معنای واقعی این حضور از کلیه کشورهای جهان معنای "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا" که پس از آیه تقوا آمده است را به تصویر کشید.

 امام جمعه قزوین اذعان کرد: ما در نمازجمعه باید دنبال تقوایی باشیم که ما را به وحدت برساند، خدای متعال در قرآن کریم زمانی که می خواهد ما را دعوت به تقوا کند؛ می فرماید شما همه امت یگانه هستید تقوای الهی پیشه شما باشد.

 وی با اشاره به شهادت آیت الله مدرس و نامگذاری روز مجلس عنوان کرد: شهید مدرس به عنوان شخصیت بزرگی است که برای نمایندگان مجلس یک الگوی تمام عیار است، این شخصیت الگوی عدالت و انصاف بود زمانی که قصد داشت از حقوق ملت و کشور خود دفاع کند جان و سلامتش برایش اهمیتی نداشت و همه جان و آبرویش را کف دست گرفته بود و آنچه را حق می دانست در برابر ظالمی چون رضاخان بیان می کرد.

 آیت‌الله عابدینی ادامه داد: شهید مدرس بدون کوچکترین واهمه همیشه سخن حق را بر زبان جاری می کرد، جادارد نمایندگان مجلس این الگوی تربیت شده قرآن و اهل بیت(ع) را معیار خود قرار داده و عملکردشان را با این شهید برجسته منطبق کنند.

 خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: نمایندگان مجلس با الگوگیری از شهید مدرس در دفاع از حقوق مردم کوتاه نیایند، درباره وضعیت معیشتی مردم به عنوان نماینده مردم دل بسوزانند در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در حوزه قانونگذاری تلاش کنند و آنچه باید از قوه مجریه و دولت مطالبه داشته باشند اجرایی کنند.

 وی اضافه کرد: مردم باید حضور نمایندگان مجلس را در زندگی، معیشت و آسایش خود احساس کنند؛ حضور و عدم حضور نماینده مجلس چه فایده ای باید برای مردم داشته باشد؟ اگر مردم از دلسوزی و عملکرد نماینده خود آگاه شوند و به عمل آنها اطمینان حاصل کنند، حتی درصورت حل نشدن مشکلات، از مجلس خود راضی خواهند بود.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اگر مردم بی تفاوتی نماینده خود را نسبت به مشکلاتشان ببینید نسبت به عملکرد مجلس بدبین می شوند و این بدبینی بین مردم و نماینده ها فاصله ایجاد می کند و مردم را از انتخاب خود پشیمان می کند، شهید مدرس شخصیتی بود که سلامت، زندگی و آسایش خود را به مخاطره انداخت تا از حق مردم دفاع کند و در این مسیر به شهادت رسید.

 امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم ابراز کرد: شهر قم از گذشته های بسیار دور پیش از ورود حضرت معصومه سلام الله علیها یک شهر دینی و مذهبی و پایگاه علاقه مندان به اهل بیت(ع) بود، اما زمانی که این بانوی بزرگوار به این شهر وارد شدند، شرایط این شهر تغییر کرد و به سرعت به پایگاه جدی معارف اهل بیت(ع) تبدیل شد.

 وی افزود: روایات زیادی درباره فضیلت شهر قم آمده است، در یکی از روایات آمده که امید همه اهل عالم به قم خواهد بود و پایگاه نجات عالم شهر قم است، از امام صادق(ع) روایت شده که خدای متعال حرمی به نام مکه دارد، حرم رسول خدا (ص) شهر مدینه است و حرم امیرمومنان(ع) نجف است و حرم ما اهل بیت شهر قم و خانه آل پیامبر(ص) است و در آینده خانمی در این شهر دفن می شود که از فرزندان من است که هرکس او را زیارت کند بهشت بر او واجب است.

 خطیب نماز جمعه قزوین اذعان کرد: امروز شاهدیم که همه آنچه به نام مقاومت اسلامی به وجود آمده منشا آن شهر قم و برکات این شهر عظیم و معارف اهل بیت(ع) است که از این شهر نشر پیدا کرده است.

 وی با اشاره به روز جهانی معلولان عنوان کرد: ایران یک کشور اسلامی است و جادارد در حمایت از معلولان کوشا باشد، استان قزوین مفتخر است که یک کارخانه موفق و عظیم تولید مواد بهداشتی دارد که شرط ورود کارگران به این کارخانه معلولیت است باید درود گفت به بنیانگذاران این تفکر و اندیشه؛ شیعیان حقیقی همین بنیانگذاران این شرکت هستند.

 وی به روز بیمه نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم در بیمه اینگونه نباشد که زمانی که مودی بیمه می خواهد بیمه خود را پرداخت کند با دقت از او مبلغ را دریافت کنند اما زمانی که شخص به بیمارستان مراجعه کرد در دریافت خدمات دچار مشکل شود و امیدواریم عزیزان فعال در عرصه بیمه حقوق متقابل را با عدالت و انصاف رعایت کنند.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک روز بین‌المللی خیرین و داوطلبان در زمینه پیشرفت اقتصادی و اجتماعی، اظهار کرد: از خدای متعال برای خیرین طلب خیر و برکت می کنیم.

 امام جمعه قزوین با یادآوری سالگرد شهادت سه تن از شهدای مدافع حرم بیان کرد: شهید حمید سیاهکالی مرادی، شهید ذکریا شیری و شهید الیاس چگینی سه تن از شهدایی هستند که سالگرد شهادتشان است و امیدواریم بتوانیم دین خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار