مسئولان قضایی شهرستان البرز :
مسئولان قضایی شهرستان البرز بر ضرورت انجام وظیفه همه دستگاه ها بر پایه درستی، امانتداری و رعایت شئون و حقوق شهروندی تاکید کردند.
کد خبر: ۶۸۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 01 December 2018

همه دستگاه ها موظفند حقوق شهروندی را رعایت کنند

به گزارش تابناک قزوین،ابوالفضل محبی روز شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان البرز که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر صرفا واجد جنبه سلبی نیست بلکه دارای جنبه های ایجابی و مثبت هم می باشد فلذا باید در هر دو زمینه اتخاذ تصمیم و اقدام کرد.

رئیس دادگستری شهرستان البرز خاطرنشان کرد: در خصوص مساله نهی از منکر باید توجه داشته باشیم که مخاطب ما تنها مردم و شهروندان نیستند بلکه برخی از مشکلات به ادارات و مسئولین بر می گردد که در این زمینه اولا لازم است همه دستگاهها به درستی و با رعایت امانتداری به وظایف قانونی خود عمل کنند و الا بدون اغماض در راستای احیای حقوق عامه و حق اولیه شهروندان با آنها برخورد خواهد شد و ثانیا در ارتباط با مردم شئون و حقوق شهروندی آنها را کاملاً رعایت کنند.

وی در ادامه اصول اساسی برخورد و انواع واکنشهای اجتماعی در برابر کجروی هایی مانند سوء مصرف مواد مخدر را تبیین و افزود: یکی از تدابیر کارآمد در حوزه مواد مخدر شروع تهذیب و تربیت نسل های آینده از سنین پایه توسط نهادهای تربیتی مانند آموزش و پرورش است که باید به این امر مهم توجه ویژه ای شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز  تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از فرایض بسیار مهم دین اسلام به شمار می‌رود و عمل به آن بارها مورد تاکید قرار گرفته و در احادیث ائمه اطهار (ع) به امر به معروف و نهی از منکر و اجرای آن که از فروع دین مبین اسلام است برای سالم سازی جامعه تاکید فراوان شده است.

محمود محمودخانی تاکید کرد: امروز بخشی از نارضایتی مردم به دلیل عملکرد برخی دستگاه ها و مسئولان است و  در این خصوص مدیران باید بیشتر به بحث امر به معروف و نهی از  منکر در مجموعه مدیریتی خود توجه داشته باشند و این فریضه مهم را تنها مخصوص مردم و جامعه ندانند.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی بر حسب وظیفه ذاتی خود با هر نوع هنجارشکنی که ناقض امنیت مردم باشد و یا حقوق و احساسات دینی و مذهبی جامعه را جریحه دار کند بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار