استاندار قزوین:
استاندار قزوین در نشست با مدیرکل بهزیستی استان و اعضای هیئت مدیره کانون معلولان توانا گفت: تاکید می کنم شهرداری ها در بودجه سال ۹۸ به حوزه معلولان به صورت جدی توجه داشته باشند.
کد خبر: ۶۸۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 02 December 2018

شهرداری های استان در بودجه سال ۹۸ به حوزه معلولان توجه کنندبه گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی در دیدار با وارثی مدیرکل بهزیستی استان و اعضای هیئت مدیره کانون معلولین توانا اظهار کرد: در حوزه معلولان در سه بخش باید تغییر نگرش به وجود بیاید،تغییر نگرش مردم نسبت به افراد معلول،تغییر نگرش معلولان نسبت به خود و توانمندی های شان و تغییر نگرش در مسئولان،یعنی همانطور که در قبال صنعتگران،کشاورزان،ورزشکاران و... وظیفه  دارند در قبال معلولان جامعه نیز وظایف زیادی دارند.

استاندار قزوین ادامه داد: در همین راستان تفاوت اساسی کانون معلولان توانا با سایر انجمن های حمایتی در آن است که برخی سمن ها تشکیل می شوند تا با استفاده از ابزارهای مختلف از معلولان حمایت کنند اما این کانون به دنبال تغییر نگرش نسبت به جامعه معلولان است.

وی اضافه کرد: جامعه امروز باید بپذیرد که همانند تفاوت در نگرش‌ های سیاسی، بین مردم عادی و معلولان نیز تفاوت وجود دارد.

به گفته زاهدی، تفاوت بین معلولان و افراد عادی جامعه هرگز دلیلی بر برتری اشخاص نیست و اتفاقا معلولان در سال های اخیر ثابت کرده اند که در حوزه فکری و جسمی بسیار توانمند هستند.

این مقام عالی استان تاکید کرد: معتقدم آمار معلولان در جامعه بیش از 10 درصد است و خیلی از کسانی که معلولیت جسمی، شنوایی و ذهنی دارند، به دلایلی در آمارگیری ها تعداد دقیق شان به دست نمی آید.

استاندار قزوین با بیان اینکه همه مسئولان جامعه و قوای سه گانه باید به اهمیت وضعیت معلولان در جامعه توجه کرده و همواره نیز پیگیر امورات آنها باشند، تاکید کرد: اداره کل بهزیستی استان پیگیر قوانینی باشد که علیرغم تصویب هنوز  آیین نامه های اجرایی آن ها به استان ها ابلاغ نشده است،در این رابطه با مدیربت استان هم نامه نگاری شود تا ما هم پیگیر موضوع باشیم.


زاهدی تصریح کرد: در بخش آموزش های کسب و کار و اشتغال همه باید یاریگر جامعه معلول خود باشیم و در حوزه مشاغل صنفی، صنعتی و خانگی نیز به توانمندسازی آنان اقدام کنیم.


وی بیان کرد: کانون معلولان برای بودجه سال 98 جلساتی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باید برگزار کند تا با ارایه مطالبات خود، نمایندگان نیز بتوانند آن را در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری کنند.

به گفته زاهدی، تاکید می کنم شهرداری ها در بودجه سال ۹۸ به حوزه معلولان به صورت جدی توجه داشته باشند.

استاندار قزوین در پایان یادآور شد: موفقیت جامعه ورزش معلول استان نیز بیانگر توانمندی آنان در این عرصه است و این مساله به حمایت های لازم احتیاج دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار