معاون اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: عملکرد بانک های استان در بخش ارایه تسهیلات جهت رفع موانع تولید به هیچ عنوان رضایت بخش نبوده و باید هرچه سریع تر این روند تغییر یابد.
کد خبر: ۶۸۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲ 02 December 2018

عملکرد بانک های قزوین در پرداخت تسهیلات رضایت بخش نیستبه گزارش تابناک قزوین،منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد: بانک ها متاسفانه در پرداخت تسهیلات جهت رفع موانع تولید بسیار ضعیف عمل می کنند و اگر این روال ادامه داشته باشد از سوی دستگاه قضا علت آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


وی ادامه داد: برای نجات تولید و اشتغال با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور باید همه دست به دست هم داده تا وضعیت اشتغال و تولید کنونی را ثابت نگاه داریم.


حبیبی در ادامه قوه اقتصادی مردم را وابسته به بانک ها دانست و یادآور شد: هر نوع کوتاهی در پرداخت تسهیلات جهت رونق اقتصادی و حل مشکلات مردم پذیرفتنی نیست.


معاون هماهنگی امور اقاصادی استاندار قزوین تاکید کرد: از این جلسه به بعد تمامی مدیران بانکی و دستگاه های ذیربط در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید باید به صورت هفتگی ضمن ارایه گزارش عملکرد حوزه خود، به صورت درصدی آمارهای خود را به این ستاد اعلام کنند.


به گفته این مسئول اقتصادی، تمام پرونده های بلاتکلیف در سیستم بانکی استان باید تا 2 هفته دیگر تعیین و تکلیف شده تا با رفع مشکلات کنونی بتوانیم چرخه تولید را حفظ کنیم.


حبیبی با اشاره به راه های مختلف در رفع مشکلات تولید استان، اظهار کرد: بهترین راه، روشن شدن تکلیف واحدهای متقاضی تسهیلات است که با تشکیل جلسات سه جانبه بانک ها، دستگاه مربوطه و شخص متقاضی وام باید مورد رسیدگی قرار گیرد و در نهایت نیز پرونده را به دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید ارجاع دهند.


وی با بیان اینکه همه مسئولان بانکی و دولتی باید از حالت انفعال خارج شده و به طور جدی و فعال ضمن رسیدگی به امور اقتصادی جامعه، قزوین را همانند سال گذشته به جهت دریافت تسهیلات رفع موانع تولید در جایگاه سوم کشور قرار دهند، افزود: امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد نزول این استان در زمینه پرداخت ها نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار