مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین در مناطق روستایی زندگی می کنند.
کد خبر: ۶۸۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ 03 December 2018

سکونت ۶۰ درصد مددجویان قزوین در مناطق روستایی

به گزارش تابناک قزوین،مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در دیدار با مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین راهکارهای افزایش خدمات رسانی به مددجویان روستایی را مورد بررسی قرار دادند.

مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توجه به روستاها را یکی از سیاست های جدی کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان دانست و بیان کرد: مناطق روستایی با توجه به دوری از شهرها و نگاه مسئولان کمتر مورد توجه قرار گرفته است از این رو کمیته امداد امام (ره) بر خود لازم می داند تا این خلاء را با خدمات شایسته به ولی نعمتان در این مناطق جبران کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۶ هزار و ۷۰۰ خانوار در استان قزوین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین است که ۶۰ درصد از این مددجویان در مناطق روستایی زندگی می کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: بیش از ۱۱ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد استان در مناطق روستایی ساکن بوده و از بسته های تک یا چند خدمتی بهره مند هستند.

وی عنوان کرد: توزیع هزار و ۶۱۰ دستگاه وسایل گرمایشی از دیگر اقداماتی است که برای خدمت به مددجویان مناطق محروم تدارک دیده شده تا بتوانیم بستر زندگی مناسب تری را مددجویان این مناطق فراهم کنیم.

مومنی با اشاره به لزوم کار جمعی برای کاهش فقر و محرومیت در جامعه توضیح داد: هم افزایی در مباحث مشارکت های مردمی و زکات، سرپرستی دهیاران از ایتام تحت حمایت، هم افزایی در اجرای طرح های خوداشتغالی به ویژه طرح تولید برق خانگی (خورشیدی) و به روزرسانی نقشه فقر استان جهت ارائه خدمات مناسب و متناسب از اقداماتی است که در همکاری مشترک می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی اعلام کرد: هم افزایی در بهسازی و ساخت مسکن روستایی مددجویان، هم افزایی در اجرای طرح بیمه حوادث برای مددجویان روستایی و اجرای طرح های مختلف فرهنگی از جمله طرح شوق زیارت از موارد دیگر برای ارتقای خدمات به نیازمندان است.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین نیز با تشکر از خدمات کمیته امداد امام (ره) به مددجویان گفت: ارائه خدمت به مردم امری پسندیده و خدمتگذاری برای نیازمندان ارزشی والاتر دارد اما خدمت رسانی به محرومان مناطق روستایی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اکرم نجفی یادآورشد: امور روستایی استانداری قزوین این آمادگی را دارد تا در این عرصه همگام با کمیته امداد بستر لازم را برای خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار