حق‌لطفی، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:
حق لطفی،مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین: طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) نیازمند مشارکت همه اقشار مردم از جمله متخصصین، رسانه ها، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و مدیریت عالی استان هستیم.
کد خبر: ۶۸۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 05 December 2018

آمادگی لازم برای مشارکت عمومی برای اجرای طرح TOD در قزوین را داریم.به گزارش تابناک قزوین، مسعود حق لطفی،مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین در جلسه ای که امروز چهارشنبه در پیرامون ارائه جدیدترین مطالعات طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانیTOD برگذار شد، بیان کرد: برای اجرای مناسب این طرح که یک موضوع میان بخشی است نیازمند مشارکت همه اقشار مردم از جمله متخصصین، رسانه ها، دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد و مدیریت عالی استان هستیم.

وی افزود: یکی از کامل ترین دیدگاه های توسعه شهری که می تواند آغازی بر بهبود وضعیت کنونی شهرها و گامی موثر در راستای توسعه پایدار باشد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی است.

حق لطفی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی نگاه مثبتی به طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی (TOD) داشته و این پروژه در قزوین به عنوان پایلوت کشوری در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی در طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی"TOD"  با رویکرد وزارت قبل همسو بوده و طرح به قوت قبل ادامه پیدا میکند.

مدیر کل راه و شهرسازی عنوان کرد: کیفیت زندگی و  قابلیت حرکت در داخل شهرها دو موضوع مهم در وزارت راه و شهرسازی بود که خوشبختانه در اولویت سیاست های مدیران جدید این وزارتخانه نیز قرار دارد.

وی افزود: موضوع (TOD) یک موضوع میان بخشی است و با اجرایی شدن این پروژه و گسترش آن در قزوین شاهد به وجود آمدن شرایط مناسبی در حوزه حمل و نقل همگانی و کیفیت زندگی خواهیم بود.

حق لطفی خاطر نشان کرد: طرح جامع ترافیک شهر قزوین از سال ۱۳۹۰ آغاز شد که باید با شرایط روز بازنگری شود و برای اینکه این طرح به بهترین نحو ممکن اجرا شود نیازمند مشارکت همه ی اقشار مردم، سازمان های مردم نهاد، متخصصین، و به ویژه همکاری رسانه ها به منطور اطلاع رسانی این طرح هستیم.

در سال های اخیر، رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی به عنوان یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری، که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تأکید دارد، مطرح شده است. این رویکرد از ویژگی هایی چون ارتقای کیفیت طراحی محله­ای، افزایش کاربری های مختلط، گسترش تعاملات اجتماعی، کاهش استفاده از اتومبیل و گسترش گزینه های جابه جایی سازگار با حمل و نقل عمومی همانند دوچرخه سواری و پیاده روی، برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار