رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد خواستار تشکیل شوراهای زکات روستایی در روستاهای پرجمعیت استان یزد شد.
کد خبر: ۶۸۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ 11 December 2018

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل امام صبح امروز در نشست شورای زکات بهاباد اظهار داشت: انفاق مردم در قالب زکات مستحبی برای رسیدگی به امور محرومان و ساخت پروژه‌های عام المنفعه در همان محل جمع‌آوری ‌شده هدایت می‌شود.
وی گفت: درصدی از زکات دریافتی برای امور محرومان در زمینه‌های مسکن، جهیزیه، درمان، امور تحصیلی و معیشتی نیازمندان و بقیه برای ساخت و تکمیل پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله حسینیه، مسجد، خانه عالم هزینه و نظر خیران پرداخت کننده زکات در این زمینه لحاظ می‌شود.
رئیس شورای زکات استان یزد از اجرای طرح شجره طیبه وپلاک کوبی درختان میوه برای پرداخت زکات توسط مردم خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح شجره طیبه تعداد 1800 اصله درخت در سطح استان یزد توسط کمیته امداد پلاک کوبی شده است.
امام با تأکید بر ضرورت آگاه‌سازی افکارعمومی از اجرای طرح شجره طیبه و اهمیت زکات پردازی مطرح کرد: برای فراگیر شدن طرح شجره طیبه باید از همه ظرفیت‌های تبلیغی در میان باغداران استفاده شود.
وی با بیان اینکه در این جلسه اقدامات انجام شده در راستای جمع‌آوری و پرداخت زکات بیان شد، افزود: برای به دست آمدن این نتیجه مطلوب کمیته امداد، سازمان جهاد کشاورزی، مبلغان، ائمه جمعه، مدیران، فرمانداران، بخشداران و حتی دهداران همه تلاش کرده و در رشد زکات و شور و نشاط این حوزه سهیم و شریک هستید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهاباد، این نشست به ریاست امام جمعه و با حضور حجت الاسلام امام مسئول شورای زکات استان یزد، باقری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بهاباد و حجت الاسلام رحیم پور مسئول شورای زکات بهاباد، بخشداران بخش مرکزی و بخش آسفیچ دهیاران، روحانیون و شوراهای روستاهای بهاباد در محل فرمانداری برگزار شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار