عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه قانون کار و تامین اجتماعی را مانعی برای ایجاد اشتغال جدید در کشور دانست و گفت: چند سال است از ترس اینکه چند کارگرنما تحصن نکنند، قانون کار اصلاح نمی‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 11 December 2018

به گزارش تابناک به نقل ازایسنا منطقه کرمانشاه، فرهاد تجری در گردهمایی اصناف و کارآفرینان کرمانشاه با مدیران کمیته امداد استان که امروز (20 آذر) برگزار شد، با بیان اینکه در گذشته در هر مغازه‌ای کارگری کار می‌کرد که هم امرار معاش داشت و هم کار یاد می‌گرفت، افزود: امروز شرایط بگونه‌ای شده که بازاری جرات نمی‌کند حتی فرزندش را هم به مغازه‌اش ببرد.

وی ادامه داد: دلیل این امر قوانین سختگیرانه کار و تامین اجتماعی است که به ظاهر از کارگران حمایت دارد، اما به بهانه تداوم اشتغال عده‌ای، جلوی اشتغال آینده کشور را گرفته است.

نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس با بیان اینکه در زمان مجلس هشتم صحبت‌هایی درباره اصلاح قانون کار وجود داشت، افزود: اکنون چند سال است به دلیل ترس از اینکه مبادا چند کارگرنما تحصن کنند، این قانون اصلاح نشده و گلوگاه ایجاد اشتغال در کشور را گرفته است.

به گفته تجری، اصلاح قانون کار باید به عنوان یک مطالبه جدی از سوی بازاریان مطرح شود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به مشکلات اقتصادی کشور داشت و خاطرنشان کرد: نباید توپ همه این مشکلات را در زمین دولت بیندازیم.

این نماینده مجلس فشارهای اقتصادی که به ایران وارد می‌شود را ناشی از دسیسه‌های دشمنان دانست و افزود: فشار‌های امروز هزینه‌ای است که برای استقلال خواهی و عزتمندی کشور پرداخت می‌کنیم.

تجری با اشاره به اینکه هم اکنون در ایران علی‌رغم تبلیغات دشمن امنیت پایدار حاکم است، عنوان کرد: امروز ایران زمینه‌ساز امنیت دیگر کشورهای منطقه هم هست و هر کشوری که بخواهد استقلال خود را حفظ کند، به ایران پناه می‌آورد.

وی این فشارهای اقتصادی را پایدار ندانست و تاکید کرد: دشمن از این فشارها خسته خواهد شد.

این نماینده مجلس از عملکرد خوب بازاریان در زمان شروع تحریم‌ها که به خوبی بازار را مدیریت کردند و اجازه اختلال ندادند نیز قددرانی کرد و ادامه داد: بازاریان کرمانشاه شخصیت و شانی دارند که در کمتر جایی مشابه آن دیده می‌شود.

تجری در پایان از کارنامه خوب دولت و نظام در جریان زلزله کرمانشاه هم یاد کرد و افزود: مصوبات خوبی داشتیم، اما تورمی که ناشی از دسیسه دشمن است روند کار را مقداری به تاخیر انداخته است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار