کد خبر: ۶۸۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲ 12 December 2018

تابناک / مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به وضعیت جوی استان طی روزی‌های آینده گفت: وزش باد گرم از روزسه‌شنبه برای ارتفاعات و دامنه‌ها و از عصر روز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه در مناطق مختلف استان خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

محمد دادرس صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به شرایط جوی استان در ساعات پیش رو اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جنوبی شدن جریانات سطح زمین و نفوذ تدریجی توده‌هوای کم‌فشار از امشب به منطقه است.

وی با اشاره به اینکه بیشینه سرعت باد بیین ۴۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده می شود افزود: در ساعات آینده، افزایش دما ۸ تا ۱۵ درجه‌ای، کاهش رطوبت نسبی در بعضی از نقاط جلگه‌ای و پدیده مه برای استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه این توده‌هوای گرم تا پنجشنبه در منطقه فعال است گفت: وزش باد گرم در ابتدا از روز سه‌شنبه برای ارتفاعات و دامنه‌ها و از عصر روز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه در مناطق مختلف استان خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

دادرس با تاکید بر اینکه ساکنان حاشیه جنگل‌ها و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی خودداری کنند بیان کرد: با توجه به افزایش دما، بخش‌های مختلف کشاورزی مانند گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغ داری‌ها نیز تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی انجام دهند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی استان نظیر، مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم را به عمل آوردند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان گفت: مسئولان مربوطه توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند و هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار