مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل یزد از انجام طرح لایروبی رودخانه شرقی علی آباد شهرستان تفت خبر داد .
کد خبر: ۶۹۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵ 12 December 2018

«عباس دهقان» در خصوص مراحل انجام کار در این طرح اظهار كرد: لایروبی رودخانه شرقی علی آباد در دو مرحله صورت گرفت که در مرحله اول و در مدت چهار روز، رودخانه به طول 550 متر به وسیله ماشین آلات از نخاله تخلیه شده و پاکسازی شد.
وی ادامه داد: در مرحله دوم پاکسازی رودخانه مذکور که به مدت سه روز به طول انجامید، این رودخانه به طول 1900 متر از شاخ و برگ درختان پاکسازی شد . 
دهقان کمبود نیروی انسانی با توجه به حجم عظیم کار، عدم همکاری بعضی از ارگانهای دولتی، عدم تخصیص بودجه مناسب جهت برآورده کردن برنامه‌ها و عدم آگاهی بعضی از افراد از مسائل بستر و حریم رودخانه را از عمده‌ترین مشکلات دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل یزد در پیشبرد اهداف عنوان کرد . 
وی رفع تصرف رودخانه‌های شهری یزد و میبد را از برنامه‌های آینده این دفتر دانست و خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد اجاره بستر رودخانه‌ها، مطالعات سراسری و موردی، تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌های یزد و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها، از جمله چشم‌اندازهای این دفتر است . 
گفتنی است، مطالعات سراسری و موردی، اجاره بستر و برداشت مصالح، نصب تابلو هشداردهنده، جلوگیری و رفع تصرفات بستر وحریم رودخانه، اجرای عملیات ساماندهی رودخانه ها، اجرای عملیات لایروبی و اطلاع رسانی وجذب مشارکتهای مردمی از جمله وظایف دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل یزد است . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار