استاندار کرمانشاه گفت : کل اعتبارات عمرانی استانی، امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۵۶۰ میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده است .
کد خبر: ۶۹۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 13 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه،بازوند استانداراستان گفت : کل اعتبارات عمرانی استانی، امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۵۶۰ میلیارد تومان آن به استان ابلاغ شده و از ۵۶۰ میلیارد تومان ۳۶۰ میلیارد تومان آن به صورت نقدی و ۲۰۰ میلیارد تومان هم به صورت اسناد خزانه‌ای به استان تخصیص یافته است.

وی گفت : اعتبارات جاری و هزینه‌ای استان هم ۴۱۹ میلیارد تومان است که تاکنون ۲۹۸ میلیارد تومان آن به استان تخصیص یافته است که تخصیص اعتبارات جاری در مجموع حدود ۷۱ درصد است.

بازوند افزود : از لحاظ تخصیص بودجه به استان، امسال یک موضوع به عنوان طرح توسعه شرق و غرب را پیگیری کردیم که قبلا این موضوع تنها به یکی از استان‌های کشور اختصاص داشت و طی جلسات مختلف در تهران موفق شدیم که این موضوع را هم برای استان کرمانشاه مطرح کنیم.

وی افزود : در اجرای این طرح یکسری پروژه‌ها مانند آب‌های مرزی، مسیر راه آهن از اسلام آباد تا خسروی و ... را در آن لحاظ کردیم که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور مورد بررسی قرار گرفته که از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم که اگر چنین پروژه‌هایی در لایحه امسال مطرح نشدند تلاش کنند تا در بودجه امسال لحاظ گردد.

بازوند گفت : از نمایندگان محترم مجلس می‌خواهیم که اجرای طرح‌هایی همچون طرح سردسیری، ارتقاء بازارچه سومار به مرز رسمی، آبرسانی به شهر‌های گرمسیری، طرح آب بلندمدت شهرستان جوانرود و ... را در دستور کار و پیگیری‌های خود قرار دهند.

وی گفت : همایش توسعه سرمایه گذاری استان در ۱۷ دی ماه سالجاری در تهران برگزار می‌شود که از ۱۵۰۰ سرمایه گذار برای حضور در این همایش دعوت شده است و همه هزینه این همایش توسط بخش خصوصی پرداخت خواهد شد و هیچ هزینه دولتی برای برگزاری آن پرداخت نخواهد شد. همه مدیران بانک‌های کشور در این همایش حضور خواهند داشت و دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز سخنران این همایش خواهد بود.

بازوند افزود : در تلاش هستیم تا در برگزاری همایش توسعه سرمایه گذاری استان تفاهم نامه‌هایی منعقد شود تا این تفاهم نامه‌ها تبدیل به برنامه و سند برای استفاده از فرصت سرمایه گذاری برای کرمانشاه گردد.

وی افزود : مرکزیت غرب کشور در خصوص راه آهن برای استان همدان اصلا صحت ندارد و این موضوع تکذیب می‌شود و استان کرمانشاه همچنان تمام سرویس‌ها و امکانات خود را در بحث راه آهن از استان مرکزی می‌گیرد که در تلاش هستیم تا استان خود قادر به تامین سرویس‌ها و امکانات راه آهن گردد و از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که این موضوع را نیز مورد پیگیری قرار دهند.

بازوند گفت : با واگذاری سیلو به دلیل قیمت پایین آن (۲۳ میلیارد تومان) مخالف هستیم و طبق پیگیری‌هایی که با وزارت جهاد کشاورزی و همچنین دیگر مسئولین دولتی داشتیم مخالفت خود را با این واگذاری اعلام کردیم و آن‌ها هم با این نوع واگذاری مخالف هستند.

وی گفت : به دنبال ارتقاء شاخص‌های استان در بخش‌های مختلف هستیم تا هم شاهد افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در استان باشیم.

بازوند افزود : برای بحث عمران شهری اعتبارات خوبی به شهر‌ها به ویژه شهر کرمانشاه اختصاص داده ایم و با اجرای برنامه‌ها و پیگیری‌ها قصد ارائه خدمات بیشتر در بحث عمران شهری به مردم را داریم .

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار