تابناک چهارمحال وبختیاری- به منظور تعامل با نهادها و مراجع برون سازمانی مدیر کل تامین اجتماعی استان با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفت و گو کرد
کد خبر: ۶۹۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 17 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی در این دیدار مدیر کل تامین اجتماعی با اشاره به جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در استان گفت: بیش از 50 درصد جمعیت استان از خدمات تامین اجتماعی بهره مند هستند.
غلامرضا محمدی اموال سازمان تامین اجتماعی را متعلق به بیمه شدگان و کارگران  و مصداق عینی "حق الناس " دانست و افزود:تامین اجتماعی حامی و یاور نیروی کار در جامعه است و بر همین اساس  با حساسیت ویژه ای خدمات و تعهدات مالی را به بیمه شدگان و مستمری بگیران ارائه می دهد که در این راستا در  سال گذشته حدوداً    700 میلیارد تومان در دو بخش بیمه ای و درمان بایت تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت هزینه گردید.
محمدی با اشاره به برخی مشکلات ومعضلات مربوط به سازمان تامین اجتماعی در مراجع قضایی  گفت: مسئولان و کارشناسان این سازمان تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکلات جامعه بیمه شدگان به کار گرفته است تا مسائل بیمه شدگان به مراجع قضایی کشیده نشود لیکن  با توجه به مباحث مالی در برخی موارد شاهد سوء استفاده تعداد انگشت شماری از افراد هستیم که با جعل اسناد و مدارک و ... خواهان استفاده من غیر حق از مزایای این سازمان  هستند که امید است با درایت مسئولان قضایی زمینه سوء استفاده این افراد نیز از بین برود.
وی  آگاهی کارفرمایان و بیمه شدگان از قوانین را ضروری دانست و افزود: این سازمان در خصوص آموزش قوانین به  کارفرمایان و کارگران  اقدامات مهمی انجام داده است.
رئیس کل دادگستری استان نیز در این دیدار گفت: اموال تامین اجتماعی حق الناس است و استفاده غیر شرعی از اموال این سازمان غیر مجاز است.
بهرامی همکاری و تعامل بین دادگستری و تامین اجتماعی را ضروری دانست و افزود: آسیب های مربوط به تامین اجتماعی باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد و زمینه رفع این آسیب ها با حضور کارشناسان دو حوزه برطرف گردد.
وی همچنین نقش تامین اجتماعی درکاهش جرایم قضایی را بسیار تاثیرگذار دانست واظهارداشت: تامین اجتماعی با برقراری خدمات بیمه ای زمینه رفاه و آسایش و  امنیت اجتماعی را  فراهم می کند که درکاهش و  پیشگیری  از جرم در جامعه بسیار تاثیر گذار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار