کد خبر: ۶۹۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ 17 December 2018

تابناک / نشست خبری شهردار لنگرود در زمینه مسائل شهرستان و موضوع پسماند ـ نماینده لنگرود همیشه یاریگر و کمک رسان پروژه های مدیریت شهری بوده است.

 

رجایی: باشگاه پینت بال تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود؛ شهرداری لنگرود به اتوماسیون اداری شهرسازی و صنفی، درآمد و نوسازی مجهز شده است؛ بازآفرینی شهری اولویت نخست شهرداری لنگرود است / منصفی: همگرایی مدیریتی در مدیریت شهری لنگرود کم نظیر است؛ با حذف پارکینگ جنب پل خشتی به فضای گردشگری، پنج پارکینگ در مرکز شهر در نظر گرفته ایم که فضای کلی آن بیشتر از پارکینگ جنب پل خشتی است

 

تجربه دنیای مدرن نشان می دهد، ثبات و پایداری مدیریتی اصلی است که کیفیت و توسعه یک کشور را نشان می دهد. به بیان دیگر می توانیم بگوییم پایداری و ثبات مدیریتی، اصل بنیادین پیشرفت و توسعه همه جانبه محسوب می شود.

این اصل مشمول تمام سازمانهای مختلف دولتی، غیر دولتی و خصوصی است. اساسا بنا و قاعده مدیریت، بلند مدت است مگر آنکه استثنایی پیش آید چرا که تنها در برنامه ریزی بلند مدت می توان به مسائلی همچون زیر ساخت ها، فراهم کردن بستر های توسعه همه جانبه، آینده نگری و … فکر کرد. متاسفانه یکی از مشکلات ما در ایران، درک ناصحیح برخی از این مساله است. با این مقدمه می توان اینگونه تحلیل کرد که ثبات مدیریت برای جامعه بسیار با اهمیت و حیاتی می باشد. حال این روند یعنی ثبات و پایداری مدیریتی در مدیریت شهری لنگرود مدتی است با تدابیر و درایت خردمندانه ی اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود تداوم پیدا کرده است. حال با توجه به انتخاب خوب مردم فهیم لنگرود دردوره ی پنجم شورای اسلامی شهر می توان انتظار داشت یکی از خواسته ها و مطالبات شهروندان از مدیریت شهری لنگرود این است که ثبات مدیریتی و حمایت از مهندس رجایی، شهردار لنگرود با قوت و شدت بیشتری ادامه یابد تا فرآیند های برنامه ریزی و عملیاتی شده برای توسعه و عمران شهری درلنگرود به مرحله بهره برداری و خدمات دهی به شهروندان برسد. در این ارتباط برای اینکه یک نگاه میدانی هم به عملکرد شهردار و مدیریت شهری لنگرود داشته باشیم اکیپ گزارشی گیلان بهتر طی گفت و گو با شهروندان و برخی کارشناسان پرداخت که مهمترین نکته ای که هم شهروندان فهیم لنگرودی و هم کارشناسان بر آن تاکید داشتند حفظ ثبات و روند مدیریت شهری در لنگرود و حمایت از ادامه ی کار شهردارلنگرود و حتی فراهم کردن بستر کیفی تر برای عملکرد بهتر شهرداری در ارائه خدمات کیفی تر به شهروندان به عنوان یک اصل مورد توجه شورای اسلامی شهر لنگرود در دوره ی پنجم قرار گیرد که به نظر می رسد شورای اسلامی شهرلنگرود با قدرت از شهرداری مهندس مهدی رجایی حمایت خواهد کرد. یکی از شهروندان لنگرودی به خبرنگار ما گفت:« با وجود تمام مشکلات و نواقصی که در سطح کلان کشور وجود داشت و دارد ولی مدیریت شهری لنگرود و شهرداری لنگرود به دلیل حمایت اعضای محترم شورای اسلامی از جناب آقای مهندس رجایی عملکرد فوق العادی ای داشته است و ضرورت دارد این آهنگ همچنان حفظ شود.»

شهروندی دیگر معتقد است، قوام و ثبات مدیریت شهری در لنگرود باید به عنوان یک اصل مورد توجه جدی قرار گیرد. وی افزود:«اساسا یکی از دلایلی که بنده در انتخابات شورای پنجم در لنگرود به اعضای شورا رای دادم همین تداوم و صبر مدیریتی شورا در قبال شهردار محترم بود که امید دارم با توجه به عملکرد خوب مهندس رجایی، همچنان ادامه داشته باشد.

در ادامه این تحقیق و گزارش میدانی، حتی شهروندانی که نسبت به عملکرد شورای شهر لنگرود و شهردار محترم انتقاداتی داشتند ولی همان منتقدین هم باور داشتند که باید ثبات مدیریتی شهری درلنگرود حفظ شود تا با بازنگری، نقاط ضعف تبدیل به نقاط قوت گردد. این نگرش شهروندان لنگرود نشان از درک بالای آنان از فرآیند مدیریت و کارهای اجرایی دارد. شهروندان لنگرود به این درک صحیح رسیده اند که انجام کارهای اجرایی به بسترها ولوازم و مولفه های فراوانی نیاز دارد که در صورت فراهم بودن همه آنها، می توان کار اجرایی کیفی و خوب انجام داد. علی ایحال، شهروندان و حتی کارشناسان مدیریتی، به شهردار لنگرود و مدیریت شهری شورای اسلامی لنگرود نمره ی قبولی داده اند و از آنان خواسته اند همین روند را ولی کیفی تر و بهتر ادامه دهند.

 

نشست خبری شهردار لنگرود در زمینه مسائل شهر و مدیریت شهری

رجایی، بازآفرینی شهری را اولویت نخست شهرداری لنگرود دانست و‌گفت: هدف از تشکل ستاد بازآفرینی ایجاد رویدادی نو در شهر و ارتقا کیفیت زندگی است. «سید مهدی رجایی» در نشست خبری با اصحاب رسانه لنگرود که (یکشنبه، ۲۵ آذر) در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، گفت: لوله گذاری خیابان امام، لوله گذاری خیابان حافظ مقابل اداره گاز، لایروبی و دیوارسازی رودخانه بزرگ شهر، احیا باغ ملی و ساخت کارخانه کمپوست از جمله پروژه‌های مهم شهرداری لنگرود است که در حال اجرایی شدن بوده و شهروندان بدانند که هیچ آبادانی بدون خرابی امکان پذیر نخواهد بود.

شهردار لنگرود ضمن عذرخواهی از شهروندان بابت ایجاد مشکلات در تردد سطح شهر به خاطر لوله گذاری خیابان امام، افزود: لوله گذاری خیابان امام طبق برنامه پیش بینی شده قبل از چهار ماه به اتمام رسیده و کمتر از یک ماه دیگر کل این‌ مسیر آسفالت می‌شود.

وی ادامه داد: فاز بعدی لوله گذاری به طول ۷۰۰متر خیابان حافظ مقابل اداره گاز و امتداد آن خیابان آزموده است که امیدواریم با انجام این کار مشکل آب‌گرفتگی سطح شهر حل و از ضررهای مالی و جانی جلوگیری شود.

شهردار لنگرود با تاکید بر اینکه بعد از حل مشکلات زیرساختی، زیباسازی شهر در اولویت خواهد بود، تصریح کرد: طرح زیباسازی شهر که بحث بازآفرینی است فاز اول آن از پل بتنی(میدان اصلی شهر) تا بقعه آقا سید حسین با هدف احیای بازار سنتی شهر لنگرود اجرا می‌شود.

رجایی، بازآفرینی شهری را اولویت نخست شهرداری لنگرود دانست و‌گفت: هدف از تشکل ستاد بازآفرینی ایجاد رویدادی نو در این شهر است.

وی در خصوص احداث کارخانه کمپوست و اینکه کار سوله آن به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: به محض آماده شدن سوله به سرعت لوازم آن نصب و تا دهه فجر کارخانه کمپوست لنگرود به بهره برداری می‌رسد.

شهردار لنگرود ادامه داد: دستگاهی تحت عنوان زباله سوز وجود ندارد و تمام این دستگاه‌ها رجکت سوز هستند و لازمه آن این است که کارخانه کمپوست احداث شود تا بتوانیم ۶۰ درصد از زباله را در کارخانه به کود تبدیل کنیم.

رجایی با بیان اینکه امسال کل فضای شهری ۲۰ کیلومتر لایروبی شد، افزود: لایروبی رودخانه از مسجد کاسگر محله تا پل بازارده و از پل انقلاب تا جاده بارکوسرا، بازسازی سرویس‌های بهداشتی، اصلاح هندسی میدان بسیج، سنگ چینی رودخانه لنگرود با دو میلیارد تومان اعتبار جدید، آسفالت معابر اصلی شهر از دیگر اقدامات انجام شده در سطح شهر است که احیای باغ ملی و نصب آب نما هم تا آخر سال به اتمام می‌رسد و در ایام نوروز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار لنگرود ادامه داد: باشگاه پینت بال و آسفالت خیابان نظام هم تا دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

رجایی از دیگر برنامه‌های مهم انجام شده در شهرداری لنگرود را مجهز شدن به اتوماسیون اداری شهرسازی و صنفی، درآمد و نوسازی شهرداری لنگرود عنوان و اذعان کرد: حاصل این امور به زودی مشخص می‌شود.

شهردار لنگرود با تاکید بر اینکه پل خشتی و بازار لنگرود از هویت‌های ماست که باید حفظ شود، تصریح کرد: در خصوص پارک فجر لنگرود هم نیازمند سرمایه گذار هستیم.

«غلامرضا منصفی» هم در این نشست خبری گفت: همدلی و همراهی بین مجموعه شهرداری و شورا موجب پیشرفت در انجام پروژه‌ها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی لنگرود در خصوص حذف پارکینگ جنب پل خشتی به فضای گردشگری، گفت: پنج پارکینگ در مرکز شهر در نظر گرفته شده که فضای کلی آن بیشتر از پارکینگ جنب پل خشتی است.

وی پل خشتی و پارک فجر را هویت لنگرود دانست و تصریح کرد: لنگرود باید از بحث مسیر بودن خارج و به مکانی برای مقصد بودن تبدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار