سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان:
سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان با اشاره به لزوم معنویت در کنار فعالیت علمی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، مایه استقلال کشور از وابستگی به شرق و غرب است.
کد خبر: ۶۹۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 18 December 2018

مهدی تقدیری  ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر مفتح گفت: یکی از یادگارهای ارزشمند حضرت امام خمینی (ره)، نام‌گذاری روزی با عنوان وحدت حوزه و دانشگاه است.
وی افزود: علت مطرح کردن وحدت حوزه و دانشگاه از سوی امام (ره) این بود که قبل از انقلاب این دو نهاد از هم جدا بودند و به علت وجود نگاه و ذهنیت نادرست به یکدیگر، هیچ‌گونه همکاری باهم نداشتند و هرکدام مسیر جداگانه‌ای را طی می‌کردند.
سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان گفت: هدف از وحدت حوزه و دانشگاه این است که این دو نهاد با یکدیگر ارتباط داشته باشند و به‌منظور پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه با یکدیگر همکاری کنند یعنی همکاری دوطرفه درزمینهٔ مسائل فرهنگی و علمی بین این دو نهاد  وجود داشته باشد.
وی اظهار داشت: ممکن است تلقی اشتباهی از وحدت وجود داشته باشد که این دو نهاد ادغام شوند، یا یکی از آن‌ها به سمت دیگری برود و یا کارکرد واحدی داشته باشند. این همکاری با توجه به اینکه نیازهای جامعه در برهه‌های مختلف، متفاوت است می‌تواند پویا و مستمر باشد.
تقدیری افزود: در زمان کنونی، حوزویان می‌توانند با برگزاری جلسات مشترک با دانشگاهیان، پاسخگویی به شبهات و پرسش‌های موردنیاز جامعه به‌ویژه دانشگاهیان، مطرح کردن مسائل دینی بر اساس نیازهای امروزی و هماهنگ باعقل و علم به‌خصوص برای نسل جوان و دانشجویان و ایجاد روحیه، انگیزه و نشاط معنوی در بین آن‌ها به این همکاری جامعه عمل بپوشانند.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه دانشگاه، مظهر علم و حوزه، مظهر معنویت و تربیت اسلامی است و با عنایت به لزوم وجود معنویت و تهذیب نفس در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی، قطعاً وحدت این دو نهاد استقلال کشور از وابستگی به شرق و غرب را به دنبال خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار