مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری قم گفت: در ماه‌های اخیر ۲ هزار و ۵۰۰ تاکسی درون‌شهری نوسازی شده و میانگین عمر تاکسی‌های شهر قم به ۵ سال رسیده است.
کد خبر: ۶۹۲۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۷ 19 December 2018

به گزارش تابناک قم، مرتضی عزتی در جلسه شورای ترافیک که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید در اجرای طرح‌ها و محدودیت‌های ترافیکی نسبت به‌احتمال بروز تنش‌های اجتماعی نهایت دقت را به خرج داد.

وی با انتقاد از طرح جدید شهرداری قم در ساماندهی خیابان آذر و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در این محور افزود: با بسته شدن خیابان آذر از طرف خیابان مطهری 2 هزار و 600 تاکسی گردشی اجازه ورود به این خیابان را نخواهند داشت که می‌تواند برخی چالش‌های اجتماعی را در بین تاکسی رانان ایجاد کند.

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی شهرداری قم با اشاره به‌ضرورت تدابیر درست در طرح‌های ترافیکی خیابان آذر عنوان کرد: شهر قم ازنظر سیستم حمل‌ونقلی شرایط ویژه‌ای دارد که تغییرات ترافیکی اخیر در خیابان آذر و میدان مطهری می‌تواند تنش‌زا باشد، با اجرای بسیاری از طرح‌های ترافیکی امکان حمل مسافر درون‌شهری توسط تاکسی‌ها عملاً با مشکل و چالش روبه‌رو می‌شود.

عزتی با تأکید بر تردد بیش از 2 هزار و 800 تاکسی گردشی و خطی از خیابان آذر و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی موردنظر شهرداری در این مسیر ابراز کرد: ایجاد این محدودیت‌های ترافیکی ممکن است تنش‌هایی را در بین 2 هزار و 600 تاکسی گردشی شهر ایجاد کند.

وی با اشاره به نوسازی و کاهش سن ناوگان تاکسیرانی شهر قم اضافه کرد: در ماه‌های اخیر 2 هزار و 500 تاکسی درون‌شهری نوسازی شده و میانگین عمر تاکسی‌های شهر قم به 5 سال کاهش پیداکرده است.

4 خیابان اصلی منتهی به حرم مطهر به پیاده راه تبدیل می‌شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم نیز با اشاره به مشکلات حمل‌ونقل و تردد در محور کمربندی اراک گفت: حقیقت این بوده که این محور بعد از محور کرج پرترددترین محور مواصلاتی کشور بوده که به دلیل مشکلات جانمایی همواره با سوانح و تصادفات ناگوار راهنمایی و رانندگی همراه است.

روح‌الله امراللهی ادامه داد: ساماندهی کمربندی اراک از نیازهای فوری و اساسی ترافیکی شهر قم است، تاکنون در 6 کیلومتر از این مسیر با حفظ فضای سبز موجود در آن نیوجرسی نصب‌شده و در 6 کیلومتر باقی‌مانده نیز مقدمات نصب نیوجرسی فراهم‌شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت ساماندهی هسته مرکزی شهر قم و آرام‌سازی ترافیکی اطراف حرم مطهر ابراز کرد: افق شهرداری قم درزمینهٔ 4 خیابان اصلی منتهی به حرم مطهر این بوده که آن‌ها در فازبندی‌های پیش‌بینی‌شده به پیاده راه انسان‌محور تبدیل کرده و از تردد هرگونه خودرویی در آن جلوگیری به عمل آید.

عضو شورای شهر قم گفت: در حال حاضر به دلیل مشکلات تردد و حمل‌ونقل در هسته مرکزی شهر آمار استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌شدت کاهش پیداکرده که می‌تواند مقدمات بروز یک خطر و بحران ترافیکی در شهر باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار