نامه سناتورهای آمریکایی خطاب به ترامپ:
گروهی از سناتورهای آمریکایی در نامه‎ای خطاب به ترامپ مدعی شدند عدم تجدید نظر وی به خروج از سوریه، موجب قدرت گرفتن بشار اسد و گسترش دامنه نفوذ ایران و روسیه می‎شود.
کد خبر: ۶۹۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 20 December 2018

درباره بازگشت از سوریه تجدید نظر کن !

به  نقل از هیل، جمعی از سناتورهای آمریکایی در اقدامی فراحزبی با ارسال نامه‌ای به دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور، خواهان تجدیدنظر وی درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شدند.

در این نامه، سناتورهای جمهوریخواه «لیندسی گراهام»، «جانی ارنست»، «مارکو روبیو»، «تام کاتن» و نیز سناتورها «جین شاهین» و «آنگس کینگ» که به ترتیب دموکرات و مستقل هستند؛ به ابراز نگرانی از تصمیم ترامپ پرداخته و مدعی شدند چنین اقدامی به احیاء اقدامات داعش در منطقه منجر شده و آنها را جسورتر می‌کند.

نگارندگان نامه همچنین تصمیم ترامپ در این مقطع زمانی را عجولانه توصیف و آن را اشتباهی پرهزینه عنوان کردند.

در بخشی از این نامه، سناتورها مدعی می‌شوند: داعش تنها تهدید موجود نیست و این اقدام ممکن است به ترغیب بشار اسد برای تحکیم قدرت خود منجر شود.

در بخشی از ادعاهای مطرح شده در این نامه می‌خوانیم: همانگونه که می‌دانید؛ ایران و روسیه از بحران سوریه برای گسترش دامنه نفوذ خود در منطقه سود بردند و هر نشانه‌ای مبنی بر ضعف (آمریکا)، به افزایش حضور آنها در منطقه و کاهش اعتماد متحدین واشنگتن منجر می‌شود.

این نامه در انتها، ترامپ را از تکرار اشتباهات اسلافش بر حذر داشته و مدعی می‌شود: دولت ترامپ نباید اشتباهات دولت‌های قبلی آمریکا را تکرار کرده و بازی را به بازیگران بد منطقه‌ای واگذار کند.

به گزارش مهر، این نامه در حالی خطاب به ترامپ نوشته شد که وی دیروز چهارشنبه در پیامی توئیتری درباره خروج نیروهای این کشور از سوریه  نوشت: ما داعش را در سوریه شکست دادیم، این تنها دلیل ما در دوران ریاست جمهوری ترامپ برای ماندن در آنجا بود.

به دنبال این تصمیم، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که همه کارکنان وزارت خارجه این کشور ظرف ۲۴ ساعت از سوریه خارج می‌ شوند.

این مقام آمریکایی همچنین گفته است که تمام نیروهای آمریکا نیز بین ۶۰ تا ۱۰۰ روز آینده از سوریه خارج می‌ شوند.

 

 

برچسب ها: ترامپ ، امریکا ، سوریه ، سناتور ، جنگ ، داعش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار