سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور:
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه متقاضیانی که تقاضا داده اما هنوز کارت هوشمند ملی خود را دریافت نکرده‌اند نگران نباشند، گفت: کارت‌هایی که مربوط به قبل از سال 96 بوده از هفته آینده فاقد اعتبار خواهند بود و شماره سریال آنها باطل می‌شود.
کد خبر: ۶۹۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 22 December 2018

پایان اعتبار کارت ملی قدیمی از هفته آینده/ 20 اسم منتخب ایرانیان اعلام شد 

به گزارش تابناک قزوین، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور،گفت:‌اکنون در بحث صدور کارت هوشمند ملی 47 میلیون و 200 هزار نفر ثبت نام خود را تکمیل کرده، برای 44 میلیون و500 هزار نفر کارت صادر شده و 44 میلیون کارت به استان‌ها فرستاده شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تعداد زیادی از کارت‌های هوشمند ملی صادر شده اما در اداره ثبت مانده و از سوی متقاضیان دریافت نشده و به همین دلیل طی آخرین مصوبه موجود کارت‌هایی که مربوط به قبل از سال 96 درخواست داده شده، از هفته آینده فاقد اعتبار خواهد بودو شماره سریال آنها باطل اعلام می‌شود.

ابوترابی گفت: 190 دستگاه و سازمان با ثبت احوال در ارتباط است و افرادی که تا پایان سال 96 به این سازمان برای درخواست کارت خود مراجعه نکرده بدانند که سریال کارت‌شان تا هفته آینده باطل می‌شود.

وی افزود: برخی‌ها نیز در سال 97 درخواست کارت هوشمند داده‌اند تقاضای آنها در سامانه ثبت شده اما کارتی برایشان صادر نشده است. این افراد نگران نباشند چرا که بر اساس اصلاح نرم‌افزاری به هر دستگاهی که مراجعه کنند، با آنها مشابه افرادی که دارای کارت هستند برخورد می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور همچنین در مورد افرادی که هنوز درخواست دریافت کارت هوشمند ملی نداده‌اند،‌گفت:‌12 تا 15 میلیون هستند که در نوبت کارت بوده و تاکنون آن را نگرفته‌اند. این افراد تا پایان سال مهلت دارند به دفاتر پیشخوان، پست و ثبت‌احوال مراجعه کنند.

20 نام منتخب در میان ایرانیان سال 97

وی در مورد 20 نام برتر ایرانیان با بیشترین فراوانی در سال 97 گفت:‌برای دختران فاطمه، زهرا، هلما، زینب، یسنا، آوا، نازنین‌زهرا، باران، ریحانه، فاطمه‌زهرا، رها، مرسانا، آیلین، النا، مهرسا،بهار، رقیه، آیناز، محیا و مریم بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در مورد مردان نیز گفت: به ترتیب امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، محمدطاها،محمدحسین، کیان، محمدرضا، ماهان، امیرمحمد، سامیار، آراد، مهدی، محمدمهدی، امیررضا، محمدامین و علی‌اصغر بیشترین فراوانی را داشته است.

 

 

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار