کارشناس بازرسی دامپزشکی استان‌ یزد گفت: بیش از چهار تن تخم مرغ غیربهداشتی و تاریخ گذشته در استان کشف و معدوم شدند .
کد خبر: ۶۹۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 23 December 2018

«روح الله حاتمی» با اشاره به اجرای طرح‌های نظارتی در اداره کل دامپزشکی اظهار کرد: تخم مرغ به عنوان یکی از فرآورده‌های خام دامی مصرف زیادی دارد که در صورت رعایت نشدن مسائل بهداشتی و دقت در نگهداری، می‌تواند عامل بروز بیماری و به خطر انداختن سلامت جامعه باشد .

وی با بیان این که تخم‌ مرغ‌های شناسنامه‌دار از نظر کیفیت و سلامت دارای تضمین است، افزود: نظارت کامل دامپزشکی بر روی این فرآورده وجود دارد و مصرف کنندگان می‌توانند با خیال راحت با توجه به مشخصات درج شده بر روی تخم مرغ از آن استفاده کنند .

کارشناس نظارت و بازرسی اداره کل دامپزشکی یزد با اشاره به انتقال و شیوع بیماری‌های مختلف از طریق مصرف تخم مرغ غیربهداشتی گفت: شهروندان باید نسبت به خرید تخم مرغ از مراکز عرضه غیر‌مجاز اجتناب کنند .

حاتمی تصریح کرد:‌ به دنبال نظارت و ارزیابی های انجام شده از مراکز عرضه تخم مرغ در سطح استان با تلاش ماموران در بازرسی پست قرنطینه 328 کارتن معادل 4200 کیلوگرم تخم مرغ با تاریخ اشتباه و 14 کارتن معادل 168 کیلوگرم تخم مرغ غیربهداشتی کشف و معدم شدند .

این مسئول در پایان از مردم خواست به تاریخ تولید و انقضاء یک ماهه، نام واحد تولیدکننده، تمیز بودن و سالم بودن پوسته تخم مرغ دقت داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی مراتب را از طریق سامانه 1512 به این اداره کل اطلاع رسانی کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار