انتقادات به برف‌روبی شهرداری روز پنجشنبه گذشته به صحن شورا رسید، شهردار هم به دلیل حضور در دادگاه نتوانست در صحن شورا حاضر شود.
کد خبر: ۶۹۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 23 December 2018
شهرداری اگرچه در انجام عملیات برف‌روبی و پاکسازی معابر وظایف خود را انجام داد، اما تأخیر در این اقدام، باعث طرح انتقاداتی شد.

به گزارش فارس،کامران گردان با بیان اینکه از ساعت ۱۵ روز پنجشنبه شهر را رصد کردم، اظهار کرد: شهرداری به وظایف خود عمل کرده، اما ایراداتی نیز وجود داشت.

وی با بیان اینکه کندی در کار برف‌روبی دیده شد افزود: مدیر خدمات شهری نیز این مسأله را تأیید کرد در حالی که باید آمادگی در نیرو‌های شهرداری باشد که به محض نشست برف بر روی زمین برای پاکسازی ورود کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: خودرو‌های برف‌روب به دلیل ترافیک، دیرهنگام به محل رسیدند به طوری که برخی از مردم خودرو‌های خود را در خیابان رها کردند و رفتند.

گردان با بیان اینکه وقتی بازرسی حضور نداشت، تاکسیرانی به درستی عمل نمی‌کند تصریح کرد: عذرخواهی در این حوزه فایده ندارد.

شهردار اطلاعی مبنی بر خروج از استان به شورا نداده بود

وی با اشاره به اینکه در روز برفروبی نباید به برخی از افراد مسؤول مرخصی داده می‌شد ادامه داد: آقای شهردار بدون اینکه که اطلاعی به شورا بدهد از شهر خارج شده بود و برخی از مسؤولان نیز پاسخ ندادند البته مسؤولی هم داشتیم که مراسم عقد خود را برای انجام وظیفه به تعویق انداخت.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه خدمات خوبی ارائه شد، اما ایراداتی هم وجود داشت، خاطرنشان کرد: البته نباید برخی از کاستی‌ها باعث بشود که خدمات ارائه شده را نادیده گرفت.

وی گفت: میزان نمک در پاشیدن شن و ماسه نیز به دلیل مطالعاتی که در این حوزه شد، کاهش یافت.

نرگس نورالله‌زاده دیگر عضو شورای شهر نیز خواهان تدوین برنامه جامع شهری برای انجام اقدام مناسب در هنگام بارش نزولات آسمانی شد.

حسین قره‌باغی، دیگر عضو شورا شهر همدان درباره عملکرد شهرداری در هنگام برفروبی اظهار کرد: در بودجه خدمات شهری دیده می‌شود که ممهترین وظیفه شهرداری است و سالانه چندصد میلیارد هزینه می‌شود.

قرار نیست طوری رفتار کنیم خوشامد شهردار و معاونانش باشد

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری زباله‌ها و رفت و روب ۴۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود افزود: برای برفروبی چند میلیارد تومان هزینه می‌کنیم چراکه معتقدیم باید انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه نمی‌توانیم خود را فریب دهیم، تصریح کرد: قرار نیست پول از مردم بگیریم و خدمات ارائه ندهیم، مردم حضور داشتند و دیدند و نباید از این موضوع به سادگی عبور کنیم.

وی با اشاره به اینکه یک ساعت برف آمد و شهر قفل شد، ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم همه چیز گل و بلبل است، باید مسؤولان پاسخگو باشد، قرار نیست ما طوری رفتار کنیم که شهردار و معاونانش خوششان بیاید.

قره‌باغی با بیان اینکه برای خدماتی که ارائه می‌شود منتی بر سر مردم نیست خاطرنشان کرد: باید خدمات را به بخش خصوصی واگذار کرد تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

وی افزود: با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز در حوزه خدمات شهری می‌توان به ارائه خدمات بهتر به مردم پرداخت.

برای تأخیر در خدمات‌رسانی عذرخواهی می‌کنیم

رئیس کمیسیون خدمات شهری همدان با بیان اینکه هواشناسی بارش باران را برای پنجشنبه پیش‌بینی کرده بود، تصریح کرد: خودرو‌ها را به معاینه فنی فرستاده بودند که تیغه‌ها در اوایل کار آماده نبود.

علی فتحی با بیان اینکه برف در بعداظهر به یکباره شدت گرفت ادامه داد: کلیت کار با تلاش نیروی انسانی با اندکی تأخیر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه خودرو‌ها هم امکانات لازم را نداشتند خاطرنشان کرد: خودرو‌ها تک‌سرنشین بودند و مردم برای شب یلدا آماده می‌شدند که ترافیک سنگینی را به وجود آورده بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری با بیان اینکه تاکسی‌ها بنا بر دلایلی که برای خودشان داشتند، در سطح شهر حاضر نشدند گفت: باید در این حوزه نیز تدابیر لازم انجام شود و دلایل آن بررسی شود.

وی اظهار کرد: نبودن تیغه‌ها باعث شد که کار برف‌روبی با تأخیر انجام شد و بابت این تأخیر هم از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

رضوان سلماسی با بیان اینکه در بحران همه باید کنار هم باشیم، افزود: خودرو‌های شخصی بهتر است در این شرایط وضعیت را برای خودرو‌های عمومی فراهم کنند.

جواد گیاه‌شناس دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه حقی از مردم ضایع شده است تصریح کرد: وظیفه شهرداری است که تمهیدات لازم را فراهم کند.

وی با بیان اینکه یک کیسه شن و ماسه در محلات وجود نداشت ادامه داد: باید خدا را شکر کرد که هوا گرم شد و بخشی از مشکلات برطرف شد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: من از جانب خودم از مردم عذرخواهی کردم.

مریم روانبخش دیگر عضو شورای شهر با بیان اینکه مدیران مناطق طی یک جلسه در شورا آمار تجهیزات برای انجام اقدامات مقتضی پس از بارش برف را ارائه دادند گفت: این در حالی است که هنگام بروز بحران این مشکل خبری از این امکانات نبود در صورتی که خودرو‌های لازم باید آماده باشند.

شهردار همدان نیز به دلیل حضور در دادگاه نتوانست در صحن شورای اسلامی شهر حاضر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار