معاون توسعه منابع استاندار قزوین:
معاون توسعه منابع استاندار قزوین از پژوهش گریز بودن برخی از مدیران اجرایی انتقاد کرد و گفت: برخی از مدیران به‌سختی خود را به این حوزه وصل می‌کنند درحالی‌که حوزه اجرا و دانشگاه باید لازم و ملزوم هم باشند تا بتوانیم در سایه آن نیازهای جامعه را شناسایی کرده و برای حل آن اقدام نماییم.
کد خبر: ۶۹۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 24 December 2018

دانشگاه و مدیران اجرایی لازم و ملزوم هم هستند

به گزارش تابناک قزوین، آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور کشور با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور، محمدعلی کریمی معاون پژوهش دانشگاه پیام نور، ، مسئولان استانی، پژوهشگران و اساتید دانشگاه پیام نور در برگزار شد.

در این مراسم از 45 پژوهشگر برتر دانشگاه‌های پیام نور کشور، 5 فناور برتر، 3 نشریه برتر، 1 مدیر آموزشگاه و 30 عنوان کتاب برتر دانشگاه‌های پیام نور استان قزوین با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

 

 

منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین، در این مراسم با اشاره هوشمندانه،نوآورانه و خلاقانه بودن روند پژوهش، گفت: مؤثرترین راهکار برای وصل علم به تکنولوژی و ثروت گره زدن خود به پژوهش است.

 

معاون توسعه منابع استاندار قزوین از پژوهش گریز بودن برخی از مدیران اجرایی انتقاد کرد و گفت: به دلیل آنکه پژوهش دیر هضم می‌شود برخی از مدیران به‌سختی خود را به این حوزه وصل می‌کنند به‌گونه‌ای که دانشگاه به‌عنوان مغز متفکر جامعه در یک خط در حوزه اجرا نیز بر خط دیگر به‌صورت موازی کار خود را به‌پیش می‌برد.


حبیبی ادامه داد: علم یک ایده و نظریه است که باید در خدمت مردم و جامعه قرار بگیرد چون ریسک‌پذیری را کاهش می‌دهد لذا دارای جایگاه بسیار ویژه‌ای است.


وی ادامه داد: حوزه اجرا و دانشگاه باید لازم و ملزوم هم باشند تا بتوانیم در سایه آن نیازهای جامعه را شناسایی و برای حل آن اقدام کنیم.


وی ضمن انتقاد از وابستگی نسلی گفت: تا زمانی که این وابستگی وجود دارد پژوهش، اختراع و ابتکار در جامعه راه به‌جایی نخواهد برد چراکه بودجه آن معطوف به نفت است.

این مسئول تصریح کرد: باید برای ارتباط بیشتر مجموعه دانشگاهی و اجرایی همت بیشتری شود تا یک گفتمان مشترک در این دو حوزه فراهم شود.

حبیبی تصریح کرد: باید از خام فروشی دست برداشته تا این میراث و طلای سیاه برای آیندگان محفوظ باشد و زمینه بهتر شدن وضعیت کنونی فراهم شود.


این مسئول با اشاره به موقعیت استان قزوین عنوان کرد: این استان با جمعیت یک‌میلیون و 300 هزارنفری خود و داشتن 14 هزار کیلومتر مساحت، ظرفیت‌ها و قابلیت بسیار زیادی دارد.


وی افزود: تمدن و سابقه سکونت گزینی در این شهر قدمتی 9 هزارساله داشته و به‌عنوان مهد پرورش عالمان بزرگ، دانشمندان و هنروران متعدد در تاریخ کشورمان می‌درخشد.


معاون توسعه منابع استاندار قزوین خاطر نشان: 10 درصد جمعیت استان قزوین را جامعه دانشگاهی تشکیل می‌دهدکه در حال حاضر 120 هزار دانشجو در بیش از 70 مجموعه دانشگاهی استان در حال تحصیل هستند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان قزوین با دارا بودن 7 هزار واحد صنعتی در ردیف 5 استان اقتصادی کشور و به‌عنوان قطب انرژی‌های بادی در کشور مطرح است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار