معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در خصوص کم فروشی نمی توان به صورت مطلق صحبت کرد اما نتایجی که پس از بازرسی بازرسان حاصل شد این است که کم فروشی در واحد های صنعتی وجود ندارد
کد خبر: ۶۹۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵ 30 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد ابراهیم صداقت افزود: صنایع نیز مانند سایر بنگاه های اقتصادی ممکن است تخلف کنند لازم به توضیح است که به علت این که اقلام مختلفی در حجم تولید متفاوت ، تولید می شود نمی توان تمام این کالا ها را مورد بررسی قرار داد بلکه باید جامعه آماری اقلام تولید شده را مورد ارزیابی و نظارت قرار داد.
وی تاکید کرد: کالا های اصلی و اساسی که در سبد حمایتی قرار دارند و مصرف کننده آن عامه مردم هستند کاملا تحت نظارت و بازرسی است و کالا هایی که ارز یا سهمیه خاصی به آن ها اختصاص یافته نیز به شکل ویژه ای مورد بررسی و نظارت در سه حوزه قیمت گذاری، کیفیت و وزن قرار می گیرند.
صداقت عنوان کرد: سایر کالاهایی که در طیف کالاهای فوق نباشند نیز به دو صورت بازدید ناگهانی و گزارش مردمی مورد بازرسی ناظران سازمان صنعت ، معدن و تجارت قرار می گیرند.

** یک مورد کم فروشی مشاهده نشد
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتشار تصاویری مبنی بر کم فروشی واحد صنعتی در شیراز تاکید کرد: کم فروشی در واحد های بزرگ صنعتی این استان به هیچ عنوان صحت ندارد.
صداقت افزود: شایعاتی مبنی بر کم فروشی در فضای مجازی مطرح شد که در قالب هیاتی متشکل از بازرسان و خبرنگاران رسانه های دیداری و نوشتاری ضمن بازدید از کارخانه تمامی کالاهای در حال تولید و تولید شده را بررسی و حتی به یک مورد مشکل نیز برخورد نکردند.
محمد ابراهیم صداقت اضافه کرد: بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت و خبرنگاران از خط تولید این این کارخانه بازدید کرده اند و به طور تصادفی کالاهایی از انبار و خط تولید انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت و هیچ گونه مشکلی از جمله کم فروشی در آن مشاهده نشد.
وی با بیان این که تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده کاملا غیر واقعی است اظهارداشت: برخی با استفاده از تصاویر نامعتبر و انتشار آن در فضای مجازی نه تنها مشکلی را برطرف نکرده اند بلکه بر روند تولید یک کارخانه صنعتی که در منطقه، اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم دارد نیز تاثیر گذاشته اند.
صداقت گفت: هر کسی می تواند بدون باز کردن پلمپ، درب ظروف بسته بندی شده را باز کند و نسبت به دخل و تصرف در این محصول اقدام کند اما باید راستی آزمایی صورت گیرد و اگر موضوعی مطرح می شود از مجاری قانونی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار