جامعه کاروتلاش استان قزوین:
جلسه شورای مسکن استان قزوین با حضور احمد اصغری مهرابادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، عبدالمحمد زاهدی استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان به منظور بررسی و حل مشکلات مسکن مهر استان در استانداری قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۷۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ 30 December 2018

بررسی مشکلات مسکن مهر باحضور قائم مقام وزیر راه وشهر سازی و استاندار قزوین در جلسه شورای تامین مسکن استان قزوین

 

به گزارش تابناک قزوین، جلسه شورای مسکن استان قزوین با حضور احمد اصغری مهرابادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، عبدالمحمد زاهدی استاندار و مدیران دستگاههای اجرایی استان در استانداری قزوین برگزار شد.

مسعود بابایی در این جلسه در با ارائه گزارشی در خصوص تعاونی های مسکن استان اظهار کرد: استان قزوین ۷۲۵ تعاونی فعال دارد که ۱۸۰ تعاونی آن در مسکن فعالیت می کنند.

 

بابایی گفت: مسکن مهر شماره 13 با 200 واحد، مسکن شماره سه با 313 واحد،مسکن مهر شماره هشت با 192 واحد، مسکن شماره 15 با 168 واحد، مهر شماره 16 با 264 واحد،مسکن شماره 17 با 144 واحد، تعاونی ظفر آفرینان با 96 واحد، مسکن مهر شماره یک البرز با 264 واحد، مسکن مهر شماره یک و سه البرز با 264 و 216 واحد، مسکن مهر بسیجیان آبیک با 114 واحد، پاژنگ خودرو با 31 واحد و مهر سه تاکستان با 192 واحد تعاونی های مسکن مهر مشکل دار استان قزوین هستند.

وی گفت: فقدان آسانسور، انشعابات، درب و پنجره، افزایش قیمت مواد ساخت، بدهی به پیمانکار، مشارکت نکردن اعضای تعاونی و کمبود نقدینگی از مهمترین مشکلات این ۱۲ تعاونی مسکن مهر است.

بابایی با اشاره به پیشنهادهایی برای حل مشکلات این تعاونی ها گفت: بازدیدهای دوره ای از تعاونی های مشکل دار با دستگاه های خدمات رسان، ارجاع واحدهای غیر قابل حل و فصل به کمیته حل اختلاف در سازمان نظام مهندسی، تبدیل برخی از تعاونی های مشکل دار به تفاهم نامه سه جانبه، واگذاری تعاونی های مسکن نیمه تمام به پیمانکاران جدید و پرداخت وام مکمل برای واحدهایی که تقسیط شده اند از جمله پیشنهادها برای حل مشکلات این تعاونی ها هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حل مشکلات این تعاونی ها گفت: تصویب کمیته ای برای بررسی مشکلات تعاونی های مسکن مهر استان، راه اندازی شعبه ویژه برای رسیدگی به موضوع تعاونی های مشکل دار، آزادسازی مبالغ بانکی و اصلاح برخی بندهای اساسنامه از جمله اقدامات و فعالیت های صورت گرفته برای رفع مشکلات این تعاونی ها بوده است.

بابایی تصریح کرد: واگذاری تعاونی های نیمه تمام به پیمانکاران، تبدیل وضعیت تعاونی های مشکل دار، افزایش وام از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان تا ۴۰ میلیون تومان، جایگزینی اعضا با اورده پایین و تشکیل کمیته ای برای بررسی مشکلات مسکن مهر از جمله مواردی است که می تواند به حل مشکلات این تعاونی ها کمک کند.

در پایان پیشنهادات مسعود بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در جهت رفع مشکلات مسکن مهراستان قزوین ارایه دادند مورد قبول وتصویب شورای مسکن استان  قرار گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار