معاون بهزیستی استان یزد با بیان اینکه با مهدهای کودک‌‌ بدون مجوز در یزد برخورد می‌شود گفت: مهدهای کودک مجوز برگزاری دوره‌های آیروبیک ندارند.
کد خبر: ۶۹۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 01 January 2019

جمال پایه‌دار با بیان اینکه تمام مهدهای کودک‌‌ استان یزد تحت نظر سازمان بهزیستی استان اداره می‌شود اظهار داشت: 315 مهدکودک در استان یزد در حال فعالیت هستند که به دو دسته شهری و روستایی تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی مهدکودک‌ها افزود: 105 مهد روستایی وجود دارد که در قالب روستاها در حال فعالیت هستند و کودکان 3 تا 6 سال پذیرش می‌شوند و مابقی مهد‌ها به دسته‌های تمام وقت، آدین مهر، قرآنی و مساجد تقسیم‌بندی می‌شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد ادامه داد: در مهدکودک‌های استان 10 هزار و 600 نفر از بچه‌های شیر خوار، نوپا و نوباوه پذیرش شده‌اند که طبق رده سنی آنها کلاس‌های آموزشی یا مکان‌هایی برای بازی در نظر گرفته می‌شود.

پایه‌دار خاطرنشان کرد: در سال هر مهدکودک طبق دستور العمل سازمان بهزیستی کشور دو مرتبه مورد نظارت و بازرسی کارشناسان ما قرار می‌گیرد و هر سال از مهر تا آذر‌ماه برنامه ویژه بازرسی کارشناسان تخصصی قرار دارد و با نظارت بر مهدهای کودک‌‌ نتایج به تهران اعلام می‌گردد و لازم به ذکر است که این بازرسی تا سه سال اعتبار دارد.

وی با تذکر به مهدهای کودک‌‌ که تا‌کنون مجوزی از سازمان بهزیستی دریافت نکرده‌اند گفت: سعی بر این داریم که مهدهای کودک‌‌ بدون مجوز را شناسایی کرده و طبق دستور‌العمل با آنها برخورد شود، متاسفانه امروزه شاهد خانه‌های بازی هستیم که هیچ‌گونه مجوزی از مرجع رسمی ندارند و این مورد اگر موجب خسارتی برای کودکان شود هیچ یک از ارگان‌ها و مراجع جوابگو نخواهند بود.

پایه‌دار با اشاره به فوق برنامه‌‌ها در مهدهای کودک‌‌ اظهار داشت: فوق برنامه‌ها در مهدهای‌ کودک‌‌ طبق قوانین و در چارچوب خاص خود برای بچه‌های بالای 4 سال در بعضی از مهدهای کودک‌‌ با رعایت فضایی مختص فوق برنامه‌ها، بعد از ساعت کار مهدکودک و رضایت خانواده‌ها برگزار می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی یزد بیان کرد: هیچ یک از مهدکودک‌ها مجاز به برگزاری کلاس‌های آیروبیک و کلاس‌هایی که با شئونات اسلامی مغایرت ندارد و در دستور‌العمل آنها نیامده نیستند و در صورت برخورد به مراجع قانونی ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: طرح‌هایی نظیر هر روز یک وعده غذای گرم، تخفیف شهریه برای خانواده‌های کم بضاعت در استان یزد در حال انجام است و طرح غربالگری بینایی، شنوایی و اضطراب در همه مهدهای کودک‌‌ انجام می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار