واعظی:
رییس دفتر رییس جمهوری دلیل استعفای وزیر بهداشت را اختلاف نظر در بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد و گفت: رییس جمهوری تاکنون با این استعفا موافقت نکرده است.
کد خبر: ۶۹۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 02 January 2019

 

به گزارش تابناک قزوین، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره استعفای حسن قاضی زاده هاشمی از وزارت بهداشت؛ درمان و آموزش پزشکی گفت: آقای هاشمی از وزرای بسیار موفق و خوب دولت بوده وهستند. ایشان هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم فعالیت های بسیار خوبی در حوزه سلامت داشتند. سفرهای استانی؛ افتتاح بیمارستان و از همه مهمتر به نتیجه رساندن طرح خوب تحول سلامت؛ از مهمترین اقدامات است که وزیر بهداشت با یک جدیت و فداکاری این طرح را به خوبی پیش بردند.


واعظی ادامه داد: وزارت بهداشت وزارتخانه حساس و مهمی است و طبیعی است که اداره این وزارتخانه هم نیاز به مدیریت بالا و هم نیاز به بودجه دارد. آنچه در چند روز گذشته میان دولت و وزیر بهداشت رخ داده، اختلاف نظر دکتر هاشمی با بودجه سال آینده است. و وزیر به همین دلیل استعفای خود را تقدیم رییس جمهوری کردند. رییس جمهوری با توجه به اینکه ایشان را وزیری بسیار لایق و فردی با عملکرد بالا می‌داند تا کنون برای پذیرش استعفا مقاومت کرده‌ است و سعی بر این است که مشکل با گفتگو حل شود. 


وی تصریح کرد: شرایط امروز ما با سال های گذشته متفاوت است. امروز به دلیل جنگ اقتصادی و تحریم ها سازمان برنامه، در بستن بودجه با محدودیت‌های بسیاری مواجه است. به همین دلیل من امیدوار هستم که مذاکرات و صحبت‌هایی که با وزیر بهداشت می شود به نتیجه رسد و ما بتوانیم در این زمینه تصمیم گیری کنیم.
رییس دفتر رییس جمهوری افزود: تصمیم هرچه که باشد ما آقای هاشمی را سرمایه دولت خود می‌دانیم و عملکرد و زحمات او همواره مورد تکریم و قدردانی است. امیدوار هستیم که همراه دولت باشند و اگر هم هم به هر دلیلی جدا شدند حتما از نظراتشان و وجودشان استفاده خواهیم کرد، ولی تلاش آقای رئیس جمهور بر حفظ ایشان است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار