رییس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین از رسیدگی به پرونده اداره کل میراث فرهنگی استان فارغ از مسائل سیاسی و با رعایت قانون و بر اساس اتهامات وارده و اسناد جمع آوری شده با دقت و سرعت خبر داد.
کد خبر: ۶۹۸۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 03 January 2019

 

 رسیدگی به پرونده اداره کل میراث فرهنگی قزوین فارغ ازمسائل سیاسی

به گزارش تابناک قزوین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی، درباره موضوع بازداشت مدیران میراث فرهنگی استان اضافه کرد: این موضوع در پی بررسی چندین ماهه اداره کل بازرسی استان انجام شده و بازرسان به این نتیجه رسیدند که جرایمی اتفاق افتاده و اموال غیرمنقولی از دولت بدون قرارداد و بدون ضابطه و رعایت تشریفات قانونی و صرفه و صلاح بیت المال در اختیار افراد گذاشته شده و مستنداتی ارائه گردیده و ادعا این است که جعل و تبانی در معاملات دولتی و مداخله کارکنان دولت در معاملات صورت گرفته و حقوق دولت از بین رفته است.

وی عنوان کرد: در زمینه حفظ حقوق بیت المال نظارت کافی به عمل نیامده و در حال حاضر چند اتهام مطرح شده و سه نفر بازداشت هستند و چند نفر دیگر از پرسنل اداره و خارج از آن در معرض اتهام هستند که احضار خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین از مدیرانی که زحمت می کشند تشکر کرد و اظهار کرد: این دلیل نمی شود که اگر کسی جرمی مرتکب شده باشد به جرایم وی رسیدگی نشود.

حجت الاسلام قدرتی افزود: دستگاه قضایی بدون توجه به مباحث سیاسی و جناحی که گاهی در استان وجود دارد در این پرونده ورود کردیم و گزارش کارشناسی شده از یک مرجع حافظ حقوق بیت المال به نام سازمان بازرسی به دستگاه قضایی رسیده و بررسی می شود و متهمین باید از خود دفاع نمایند.

این مسئول اظهار کرد: این افراد محترمانه احضار شدند و نتوانسته اند از خود دفاع موجهی به عمل آورند و قاضی مسئول پرونده و بازپرس را قانع کنند که مقصر نیستند.

وی یادآور شد: به هر حال این پرونده در جریان است و در این زمینه هم خواهش می کنم و هم به برخی که این موضوع را دامن می زنند و رنگ سیاسی به آن می دهند اخطار می کنم تا مسئله را با فضاسازی از روند قانونی خارج نکنند.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: در رسیدگی به این پرونده مباحث سیاسی و جناحی اصلا مطرح نیست و سوابق خوب همه مدیران و ایشان برای ما قابل توجه و احترام است و آن را در بررسی لحاظ خواهیم کرد اما هر کسی در هر مقام و جایگاهی اگر به حقوق مردم و بیت المال تعرض کند و خدای ناکرده تقصیری صورت گیرد و بیت المال تضییع شود، باید پاسخگو باشد.

در پی گزارش سازمان بازرسی ، برخی مسئولان و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین روز شنبه هفته جاری توسط مقامات قضایی احضار و تحت تعقیب قرار گرفتند.

برچسب ها: میراث فرهنگی ، قانون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار