مهندس پرزحمت رئیس سازمان صمت قزوین در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بیان کرد: در هشت ماهه نخست امسال به ارزش 497 میلیون دلار معادل 521 هزار تن شامل کالاهای صنعتی،صنایع تبدیلی و محصولات خام کشاورزی توسط 203 واحد صادراتی استان از گمرکات کشور به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۹۹۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 03 January 2019

 

 صادرات 521 هزار تن کالا ازقزوین

به گزارش تابناک قزوین، علی پرزحمت روز پنجشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این میزان صادرات نسبت به سال قبل از نظر وزنی 2 درصد و از نظر ارزشی سه درصد کاهش داشته است.


پرزحمت با اشاره به عمده کالاهای اساسی که از گمرکات کشور به تفکیک صادر شده است، افزود:در این مدت 466 هزار تن کالاهای صنعتی به ارزش 406 میلیون دلار، 47 هزار تن صنایع تبدیلی به ارزش 83 میلیون دلار و هشت هزار تن محصولات خام کشاورزی به ارزش هشت میلیون دلار صادر شده است.
رئیس سازمان صمت قزوین در ادامه گفت : در نه ماهه نخست امسال به ارزش 514 میلیون دلار معادل 435 هزار تن شامل محصولات پلیمری،محصولات غذایی،مواد شوینده،شیشه،مفتولهای مسی،کاشی و سرامیک،آهن آلات و فولاد و مواد شیمیایی و... توسط واحد های صادراتی استان از گمرک استان قزوین به خارج از کشور صادر شده است.

صادرات 521 هزار تن کالا ازقزوین

وی افزود: به کشور عراق محصولات پلیمری، محصولات غذایی، مواد شوینده و ... به ارزش 317 میلیون دلار، به کشور افغانستان 35 میلیون دلار مشتقات نفتی، مواد غذایی، محصولات شوینده و آرایشی، به کشور پاکستان 24 میلیون دلار مواد شوینده، موکت و مواد اولیه، کفپوش و به کشور ترکیه 16 میلیون دلار شمش و روی، رزین و پارافین و شیشه صادر شده است و کشورهای ترکمنستان، امارات، سوریه و... از جمله کشورهای هدف صادراتی استان بوده اند.


پرزحمت خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات آماری 82 درصد صادرات استان از گمرک قزوین صورت گرفته و مابقی از سایر گمرکات کشور انجام شده است.

وی با اشاره به واردات استان اضافه کرد: در 9 ماه امسال 94 هزار تن کالا به ارزش 508 میلیون دلار از طریق گمرک وارد استان شده که از نظر ارزشی 7.2 درصد و از نظر وزنی سه دهم درصد کاهش داشته است.
این مسئول عنوان کرد: از جمله کالاهای وارداتی کمپرسورهای برودتی ، کولر خودرو و قطعات و تجهیزات بوده که از کشورهای چین، آلمان،امارات،بلژیک،ژاپن،ایتالیا و ... وارد شده است.

  مرتضی علیخانی، مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری نیز گفت: در 9 ماهه امسال 94 هزار تن کالا به ارزش 508میلیون دلار از طریق گمرک استان واردات صورت گرفته که از نظر ارزشی 7.2 درصد و از نظر وزنی 0.3درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

استاندار قزوین، جناب آقای زاهدی نیز در راستای برنامه های همین کارگروه بیان کرد: آماذپر اعلام شده با توجه به پیش بینی هایی که از قبل صورت گرفته بود در سطح خوبی است و باید همین روند را تا پایان سال ادامه دهیم.

زاهدی افزود: به علت اینکه واردات قزوین عمدتا ماشین آلات و مواد اولیه است افزایش واردات به سود ما بوده و باعث رونق تولید استان خواهد شد .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار