رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین طی بیانیه ای گفت: طبق مدارک به‌ دست‌آمده محرز شد که برخی از اماکن و خانه‌های تاریخی قزوین بدون رعایت مقررات قانونی به بعضی اشخاص واگذارشده است.
کد خبر: ۶۹۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷ 05 January 2019

 

  واگذاری بناهای تاریخی بدون رعایت قانون و به صورت غیرمجاز به افراد به گزارش تابناک قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: اتهامات زیادی به مدیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و برخی از افراد خارج از اداره واردشده که باید پاسخگو باشند.

 قدرتی اشاره کرد: اتهاماتی از قبیل تضییع حقوق بیت‌المال و مداخله و تبانی در معاملات دولتی، اختلاس و جعل وارد شده است، از شواهد پیدا است بیت‌المال ضایع‌ شده است.

 

 قدرتی اظهار کرد: تا زمان مشخص شدن وضعیت مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، یکی از معاونین به‌عنوان سرپرست انتخاب‌ شده تا ‌موقتا به امور این اداره رسیدگی نماید و امورات جاری اداره مختل نشود.

 وی خاطرنشان کرد: افراد دستگیرشده مرتبط با این اداره کل متهم هستند اما به دلیل اینکه پرونده مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند، هنوز ارتباط دقیق آن‌ها با یکدیگر مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین گفت: دفاعیاتی از سوی متهمان ارائه‌ شده که در دست بررسی است.

 

 قدرتی یادآور شد: این پرونده حداقل سه مرحله دارد و تا کنون 4 نفر بازداشت‌ شده‌اند و سایر متهمان احضار شده‌ و تحقیقات بدون وقفه ادامه دارد و در صورت تکمیل تحقیقات مقدماتی درباره تبدیل قرار تأمین متهمان بازداشت ‌شده مطابق مقررات اقدام خواهد شد.

قدرتی اشاره کرد: مردم خودشان باید حافظ حقوق عمومی و بیت‌المال باشند، مردم باید به دستگاه قضایی اعتماد داشته باشند چراکه این دستگاه فارغ از مسائل سیاسی و جناحی و در کمال بی‌طرفی در جهت احقاق حقوق عامه و حفظ حقوق بیت‌المال قدم برمی دارد.

 رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: مردم نباید به اخباری که در مورد این پرونده در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه کنند و هر خبر معتبری در مورد این پرونده تنها از طریق روابط عمومی دادگستری استان بیان خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار