رئیس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم از انهدام باند سارقان تحت عنوان راننده و کشف بیش از22 تن شمش سرب مسروقه به ارزش هشت ميليارد ريال خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 07 January 2019

به گزارش تابناک قم، سرهنگ احمد کرمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: شخصي به نمايندگي از یک شرکت حمل و نقل مبني بر اینکه راننده کامیون ولوو، محموله کامیونی به ميزان 22 تن و 550 کيلو شمش سرب و به ارزش هشت ميليارد ريال بوده را سرقت کرده و متواری شده است به پلیس شکایت کرد.

وی افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با انجام تحقيقات اوليه مشخص شد راننده خودرو از طريق شرکت حمل و نقل موصوف محموله شمش سرب را از یک کارخانه ذوب فلز در قم به مقصد کارخانه ساچمه زني تبريز بارگيري کرده اما محموله را سرقت و به مقصد نامعلومي انتقال داده و خود نیز متواري شده است.

رئیس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان خاطر نشان کرد: اطلاعات پلیس حاکی از این بود که متهم، محموله سرقتي را به شهر همدان انتقال داده است، بنابراین گروهی از کارآگاهان زبده با اخذ نیابت قضائی به آن شهر اعزام و با انجام تحقيقات ميداني وسيع و گسترده، متهم و 3 همدست وي را که یکی برادر متهم و مالک کاميون ولوو و دومی خواهرزاده وی و سومی نیز مالک ریخته گری و ذوب فلز بوده شناسایی و دستگیر کردند.

 

وی تصریح کرد: محل اختفاء و دپوي محموله سرقتي، دامداري یکی از روستاي های آبيک قزوين بود که شناسايي شده و در بازرسي از آن، ميزان 20 هزار و 685 کيلو شمش سرب، در حاليکه با پوششي از چوب پنهان شده بود، کشف شد.

سرهنگ احمد کرمی تاکید کرد: نظر به اينکه شمش هاي کشف شده به دليل ذوب و قالب گيري مجدد تغيير شکل داده و از ميزان شمش سرقتي کمتر بوده است با انجام تحقيقات تکميلي محل کارگاه ريخته گري و ذوب شمش هاي سرقتي در روستاي دیگری در کارگاه ريخته گري و ذوب فلز شناسايي شده و در بازرسي از آنجا نیز تعداد80 عدد شمش به وزن 16هزارو 85 کيلو کشف و همگی به شاکي تحويل داده شد.

رئیس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان خاطر نشان کرد: متهمان علاوه بر مشارکت در سرقت محموله شمش سرب از شهر قم به چهار فقره سرقت و فروش محموله کيسه مواد پلاستيکي ، شکر، گندم و سويا در شهرهاي جنوب کشور به شيوه مشابه اعتراف کردند که مالکان آن ها نیز شناسايي و در خصوص نحوه پيگيري قضايي، راهنمايي شدند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار