رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق:
رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور طی بیانیه ای عنوان کرد: سال گذشته قاچاق کالا ۱۳ میلیارد دلار بود که با اقدامات صورت گرفته در این زمینه، امسال ۱۳ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۰۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 07 January 2019

کاهش 30 درصدی قاچاق کالا در کشور 

به گزارش تابناک قزوین، علی مویدی خرم آبادی روز دوشنبه در جریان بازدید از یک واحد تولید لوازم خانگی در شهرک صنعتی کاسپین بیان کرد: بازدید امروز ما از صنایع قزوین نشانگر این است که استان قزوین مانند بسیاری از استانهای کشور دارای ظرفیت بسیار خوبی است که می توان با اتکا به آن از شرایط تحریم گذر کرد.

وی اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی برای مبارزه با قاچاق باید در اولویت باشد و با شرایط ایجاد شده به نظر می رسد در کنار همه مشکلات برای تولیدکنندگان توانمند کشور فرصتی به وجود آمده تا بتوان از همه ظرفیتها برای رونق تولید و اشتغال استفاده کرد.

مویدی خرم آبادی گفت: تجهیز مبادی ورودی و گمرکات کشور به تجهیزات مدرن و امکانات به روز در کاهش قاچاق از مبادی رسمی بسیار موثر است که خوشبختانه با جدیت دولت در این زمینه کارهای موثری صورت گرفته است.

این مسئول یادآور شد: کالاهای تولیدی در استان قزوین با کالاهای قاچاق قابل قیاس نیست و شک نکنید بهتر است ومردم و مسئولین باید از این توانایی حمایت کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات تولید کنندگان بازی اداری است. باید مسیر قاچاق را به سمت استانهای تولید کننده قطع کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند با انگیره بیشتری تلاش کنند.

 

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: در پایان سال ۹۶ حدود ۱۳ میلیارد دلار قاچاق کالا داشتیم که با اقدامات انجام شده ۳۰درصد کاهش یافته است.

وی افزود: امسال ۹۸ هزار فقره پرونده قاچاق کالا در کشور تشکیل شده است. دشمنان نسبت به سرمایه های این کشور چشم طمع دارند باید از این سرمایه ها بخوبی صیانت کنیم.

مویدی خرم آبادی ادامه داد: اقتصاد ما ظرفیت زیادی دارد و باید با بستن مسیرهای قاچاق، کالای ایرانی را حمایت کنیم.

وی افزود: برندهایی که قرار شد در تهران با آن برخورد کنیم به دلیل نفوذی که در بازار دارند اشکال تراشی می کنند اما سیاست دولت و نظام این است چرخه تولید بچرخد در این راستا نیز به آقازاده ها توجه نداریم و برخورد می کنیم.

رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: بسته های ارزی دولت هدفمند است و هدر رفت ارز نخواهیم داشت و یک تیم هوشمند روی ارز کار می کند. از آسیب رسیدن به ارز کشور جلوگیری می کنیم.

وی ابراز کرد: مشکل ورود ارز را حل کرده ایم، با رعایت قوانین داخلی و خارجی برای بازگشت ارز حاصل از فروش نفت و مشتقات ارزی با مشکل مواجه نیستیم.

 

مویدی خرم آبادی خاطرنشان کرد: صنایع استان نشانگر این است که کشورما توانایی تامین نیازهای خود را دارد اما در معرفی توانمندی ها کوتاهی کرده ایم خیلی از نیارهای کشور در قزوین قابل تامین است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار