رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور:
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در قزوین بیان کرد: متأسفانه با وجود پایین بودن کیفیت پوشاک‌های وارداتی، برای مبارزه با قاچاق این کالا در کشور اراده‌ای وجود ندارد.
کد خبر: ۷۰۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 09 January 2019

عدم وجود اراده‌ برای مبارزه با قاچاق پوشاک در کشوربه گزارش تابناک قزوین، علی مویدی خرم‌آبادی شب گذشته در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین عنوان کرد: در ساختار جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا به موضوع پیشگیری اشاره شده و ما همانند گذشته دیگر نگاه تک‌محوری و صرفاً مقابله‌ای نداریم.

خرم آبادی اظهار داشت: باید روش پیشگیرانه و مدبرانه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود قرار دهد تا امکان قاچاق برخی کالاها مانند سوخت، آرد و دارو وجود نداشته باشد.

مویدی اشاره کرد: باید قانون در جهت نفع مقابله با قاچاق کالا اصلاح شود، وقتی کیفیت پوشاک در کشور کاهش پیدا می کند باید مقررات لازم مجدداً مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد تا اندیشه واردات کالا وجود نداشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه تنها راه برون‌رفت از پدیده‌های اقتصادی و قاچاق کالا است. امسال با چارت جدید معاونت پیشگیری قاچاق کالا و ارز درون ستاد، اهداف پیشگیری را به صورت متمرکز پیش خواهیم برد.

مویدی از تابلوهای برند قاچاق در سطح معابر شهری انتقاد کرد و افزود: این نوشته‌ها باید جمع‌آوری شوند و نباید اجازه داد تا این‌گونه شرکت‌های خارجی به ‌واسطه رانت و باندبازی به ما دهن‌کجی کنند.

وی اظهار کرد: متأسفانه برخی کالاهای قاچاق مانند پوشاک از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بوده و حتی در حد مقایسه با تولیدات مشابه داخلی هم نیستند اما متأسفانه هیچ اراده‌ای برای مقابله با آن وجود ندارد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در قزوین خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سامانه اموال می‌توان تمامی انبار کالاها را تحت نظارت قرار داد و از قاچاق هر نوع کالا نیز جلوگیری کرد.

مویدی اعلام کرد: اجرای برخی قوانین نادرست باعث قاچاق می‌شوند. ارزش‌افزوده کالایی مانند طلا باعث شد تا از سال 95 با پدیده واردات آن مواجه شویم درحالی‌که با اصلاح برخی قوانین اکنون شاهد ورود طلا از مبادی رسمی به داخل کشور هستیم.

به گفته این مقام مسئول: با توجه به اینکه قزوین به شهر مرزی بانه نزدیک است، باید راه‌های ارتباطی این استان تقویت شود و برخوردهای قانونی و قاطع با کالاهای قاچاق صورت گیرد.

وی یادآور شد: در حوزه سوخت نیز، مصرف بنزین این استان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته که باید بررسی‌های لازم به ‌منظور جلوگیری از قاچاق این کالا به سایر نقاط کشور صورت پذیرد.

مویدی گفت: در حال حاضر با جنگ اقتصادی و به ‌مراتب شدیدتر از تحریم اقتصادی روبرو هستیم و دشمن ما را مورد هجمه‌های سیاسی و اجتماعی خود قرار داده است. به‌طور حتم در آینده نزدیک با مشکلاتی در زمینه دامی و گوشت مواجه می‌شویم که از امروز با همکاری نمایندگان مجلس باید شرایط لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در این زمینه، فراهم آید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار