مرحله عملیاتی هشتمین دوره رزمایش اقتدار هوایی مدافعان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش از صبح امروز - پنجشنبه - به محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عمومی اصفهان آغاز شد.
کد خبر: ۷۰۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 10 January 2019

 

 

به گزارش تابناک قزوین، این رزمایش از صبح دیروز (19 دی) با اعلام رمز «السلام علیک یا اباعبدالله الحسین، یا حسین» در استان اصفهان آغاز شده است و تمام پایگاه هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کشور به منظور برگزاری این رزمایش از روز شنبه کار انتقال نیروها و آماده سازی های لازم به منظور برگزاری رزمایش را از روز شنبه آغاز کرده اند. 
ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به مدت دو روز به انجام مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش خواهند پرداخت.
هواپیماهای بمب افکن سنگین راهبردی سوخو24 و اف4، اف5، اف7، میگ29، اف14، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ 707 و 747، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی c130 به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشک های نقطه زن و بمب های هوشمند برد بلند که از روز ها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده اند، حضور دارند.
قرار است سامانه ها و تسلیحات بومی و ارتقاء یافته اعم از بمب های هوشمند سنگین و نیمه سنگین، انواع موشک های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری، انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور مورد استفاده قرار گیرند.
سخنگوی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت در رابطه با این رزمایش گفت: علاوه بر پایگاه شهید بابایی، پایگاه های مهرآباد تهران، شهید نوژه همدان و شهید دوران شیراز نیز به صورت مستقیم در رزمایش شرکت خواهند کرد.
امیر سرتیپ دوم خلبان علیرضا انگیزه ادامه داد: انجام تیراندازی های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی، با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در روز و شب، با استفاده از بمب های هوشمند، بومی و ارتقا یافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت ها و بمب های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور، یکی از بخش های مهم این مرحله از رزمایش است.
وی تصریح کرد: همزمان با اجرای عملیات های رزمی، عملیات مردم یاری با اعزام اکیپ های سیار پزشکی و مددکاری با حضور پزشکان متخصص و متعهد نیروی هوایی الهی ارتش در منطقه عمومی هشتمین رزمایش هوایی فداییان ولایت در حال اجرا است.
سخنگوی رزمایش خاطرنشان کرد: پیش از آغاز مرحله عملیاتی هشتمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، هواپیماهای شناسایی و عکسبرداری آر اف 4، هواپیماهای جمع آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی به همراه پرنده های بدون سرنشین هوشمند شناسایی نهاجا به رصد، شناسایی و عکسبرداری از اهداف از پیش تعیین شده پرداخته اند.
امیر انگیزه با بیان اینکه ما به دنبال امنیت پایدار در منطقه هستیم، گفت: افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی، استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستا با قدرت تخریب بسیار بالا یکی دیگر از نقاط قوت این رزمایش است و بخشی از توان رزمی نیروی هوایی ارتش را به معرض نمایش می گذارد.
به گفته امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نمایش قدرت هوایی، انعکاس بخشی از قابلیت ها و توان رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تمرین عملیات برد بلند جنگنده ها در خارج از رینگ پدافندی، دقت در نقطه زنی بمب ها و راکت ها در عملیات هوا به زمین و موشک های هوا به هوا با قدرت تخریب بسیار بالا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب افکن ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات، از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار