وزارت جهاد کشاورزی:
مشاور وزیر و مدیر نظارت بر توزیع نهاده ها و کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی طی بیانیه ای اعلام کرد: در طول چهار ماه اخیر 171 پرونده مربوط به اخلال و تخلف های ارزی در حوزه کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت که تاکنون 43 پرونده برای رسیدگی به قوه قضائیه ارسال شده است.
کد خبر: ۷۰۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 10 January 2019

ارسال پرونده 43 متهم اخلال در کشاورزی به قوه قضائیه 

 

به گزارش تابناک قزوین، علی قدیری ابیانه روز پنجشنبه در هماهنگی و نظارت بر قیمت محصولات کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: متخلفان اقتصادی در عرصه کشاورزی، اهداف دشمن را پیاده می کنند.


وی افزود: دشمن می کوشد تا خروج دام و محصولات غذایی، توهم قحطی در کشور القا کند و یکی از اهداف دشمن در جنگ اقتصادی اخلال در زمینه تامین نهاده ها و خوراک دام است تا از این طریق گوشت در کشور را کمیاب کند.


قدیری ابیانه تصریح کرد: دشمن با اثرگذاری در تامین نهاده‌های دامی کشور به دنبال ایجاد بحران های اقتصادی و اجتماعی در کشور است. لذا باید در خصوص این توطئه و خنثی کردن آن هوشمندانه عمل کنیم.


قدیری ابیانه اظهار داشت: توزیع نهاده‌های دامی در شبکه مویرگی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است .اگر شوک گرسنگی به مرغداری‌ها و دامداری‌ها وارد شود، 95 درصد تامین گوشت مرغ و تخم مرغ را تحت الشعاع خود قرار دهد.


این مسئول ابراز کرد: سالانه 10 میلیون تن نهاده های دامی در کشور تولید می شود اما مصرف واحدهای دامی داخل 18 میلیون 500 هزار تن است و سایر نیازهای ما در این حوزه از محل واردات تامین می شود.


این مسئول یادآور شد: میزان اعتباری که برای تامین نهاده ها و خوراک دام در کشور صرف می شود سالانه 10 میلیارد دلار معادل معادل 42 هزار میلیارد تومان است.


وی اظهار داشت: در حال حاضر 95 درصد ذرت، 50 درصد جو و بیش از 90 درصد کنجاله سویا در کشور وارداتی است که در همین رابطه روزانه چهارهزار کامیون برای جابه جایی نهاده های مورد نیاز واحدهای دامی کشور اختصاص داده شده است.


مشاور وزیر و مدیر نظارت بر توزیع نهاده ها و کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تمهیدات دولت برای تامین نهاده ها و خوراک دام، گفت: دولت برای واردات کالا و تامین ارز سه گروه بندی اساسی انجام داده است که نهاده‌های دامی به دلیل اهمیت بالا در فهرست اول و با ارز چهار هزار و 200 تومان تامین می شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار