رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر:
 رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، از اعزام بیش از 500 پزشک و متخصص برای ارائه خدمات درمانی به زائران بیت الله الحرام در شهرهای مکه و مدینه در ایام حج تمتع سال 98 خبر داد.
کد خبر: ۷۰۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 12 January 2019

 

 

 

به گزارش تابناک قزوین، در روز شنبه، محمد تقی حلی ساز با اعلام این خبر اظهار داشت: این پزشکان اعزامی به سرزمین وحی خدمات خود را به صورت کاملاً داوطلبانه و افتخاری و به صورت تمام وقت تا پایان ایام حج تمتع (حداقل 33 و حداکثر 43 روز) ارائه می دهند و در خدمت رسانی به زائران، ارائه خدمات درمانی را نسبت به برنامه‌های زیارتی و شخصی خود در اولویت قرار خواهند داد. 
وی ادامه داد: اعزام نخستین گروه از این پزشکان نیمه تیر ماه سال 1398 انجام خواهد شد و فقط پزشکان عمومی و متخصصان داخلی، طب اورژانس، عفونی و قلب می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز پزشکی حج و زیارت به نشانی (http://www.hmciran.net)، برای نام نویسی اقدام کنند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اضافه کرد: اعزام این پزشکان در راستای ماموریت مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات سلامت به حجاج بیت الله الحرام صورت خواهد گرفت.
حلی ساز توضیح داد: برای تحقق این مهم، هماهنگی های لازم از ماه های گذشته و برنامه ریزی های لازم از تمتع سال گذشته تاکنون انجام شده تا روند خدمت رسانی به زائران میهن اسلامی در سرزمین وحی با خللی مواجه نشود.
وی اظهار داشت: ارائه خدمات بهداشتی به زائران در شهرهای (مکه و مدینه) در ایام حج تمتع و زائران عتبات و عالیات در شهرهای (نجف اشرف، کربلای معلی و کاظمین) در کشور عراق در هر شکل و هر ماموریتی که به این مرکز داده شود، نیازمند یک تعامل سنگین بین ارگان های مختلف است که در این کار دخیل هستند. اگر همکاری وزارت کشور، امورخارجه، وزارت بهداشت، سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری، پلیس فرودگاه و نیروی انتظامی نباشد، اینکه مرکز پزشکی حج و زیارت به تنهایی بتواند خدمات خوبی را ارائه دهد و در نهایت محصول آن رضایتمندی زائران ایرانی باشد، امکانپذیر نخواهد بود. 
مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود به بهره گیری معنوی هرچه بیشتر از سفر خود بپردازند.

 

 

منبع: ایرنا

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار