رئیس کل دادگستری قزوین:
رئیس کل دادگستری قزوین گفت: تعطیل شدن کارخانه ها و جانشینی بانکها برای دریافت مطالبات کار اشتباه و غیر عقلانی است که در استان جلوی آن را خواهیم گرفت.
کد خبر: ۷۰۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 12 January 2019

 

 

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز شنبه در نخستین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری، تسهیل و رفع موانع تولید و شورای هماهنگی بانک های استان که در دادسرا برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه دستگاه ها بصورت جزیره ای عمل می کنند باید با پیگیری مباحث رونق تولید به دنبال کاهش موانع، آسیب ها و جلب رضایت مردم باشیم.

وی گفت: ۴۰ سال در مقابل دشمن با اتحاد و همبستگی دوام آوردیم و امروز هم نیازمند ‌وحدت در امور هستیم.

قدرتی با بیان اینکه عمده مشکلات ما در کشور اقتصادی است، گفت: قرار شد حوزه صنعت در اولویت باشد در این راستا ۱۱ مورد مانع در صنعت شناسایی شده که اولین مورد مربوط به بانکهاست.

 

وی اذعان کرد: تعطیلی کارخانه ها به دلیل بدهی و جانشین شدن بانکها یک کار اشتباه و غیرعقلانی است، نتیجه همکاری نکردن بانک های عامل در این حوزه، تضییع حقوق بیت المال، تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همه باید برای اجرایی کردن تصمیمات ستاد مشترک اقتصاد مقاومتی اقدام کنیم ‌و جدا از مباحث قانونی و شرعی، تکلیف داریم موانع تولید را از پیش رو برداریم.

قدرتی با بیان اینکه سیستم بانکی تا جایی که می تواند باید برای رفع موانع اقدام کند افزود: بانک ها ملزم به اجرای بند واو تبصره ۱۶ قانون هستند.

وی خاطر نشان کرد: بانکها اگر تکلیف قانونی را عمل نکنند ما ورود خواهیم کرد هر گونه کوتاهی و اهمال در انجام وظایف محوله از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

 

قدرتی اظهار داشت: مطالبات کارگری در صنایع در اولویت است اگر واحدی تعطیل و واگذار شده ابتدا باید مطالبات داده شود.

رئیس کل دادگستری قزوین گفت: کارخانه فرنخ و مه نخ ۱۵ بار مصادره شده و ۱۸ میلیارد تومان مطالبات کارگران است باید با تصمیم گیری قاطع شرکت های مه نخ و فرنخ را از بن بست چندین ساله خارج کرده و پرداخت مطالبات کارگران معضل چندین ساله استان را حل کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار