استاندار قزوین:
استاندار قزوین اعلام کرد: اصلاح هدفمندی یارانه ها راهی برای استفاده بهتر از منابع مالی کشور است که باید از نقاط قوت لایحه بودجه سال 98 دانست.
کد خبر: ۷۰۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 13 January 2019

از نقاط قوت بودجه 98 اصلاح هدفمندی یارانه ها است 

به گزارش تابناک قزوین، عبدالمحمد زاهدی صبح یکشنبه بیان کرد: اصلاح هدفمندی یارانه ها در بودجه 98 به منظور حذف پرداخت نقدی یارانه ها به خانوارهایی که نیاز به یارانه ندارند است که منابع حاصل از آن به تقویت تولید و اشتغال اختصاص خواهد یافت. 
وی افزود: حذف پرداخت نقدی یارانه برخی دهک ها به معنای قطع آن نیست بلکه این منابع صرف کمک به راه اندازی واحدهای تولیدی و رونق اقتصادی و اشتغال خواهد شد که همه مردم از منافع آن بهره مند خواهند شد. 
این مقام مسئول اظهار کرد: در اصلاح هدفمندی یارانه ها، پرداخت یارانه نقدی به آن دسته از خانواده هایی که به این مبلغ نیاز دارند همچنان ادامه دارد. 
زاهدی بیان کرد: مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا در بودجه سال آتی مورد توجه دولت است و دولت در بودجه 98 نگاه خوبی هم به تقویت تولید و حمایت از بخش خصوصی، سرمایه گذاران و کارآفرینان و همچنین پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته است. 
استاندار قزوین ابراز کرد: با توجه به تحریم ها، پیش بینی شده تا بخشی از اعتبارات مورد نیاز کشور از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود. 
وی، توجه به معیشت مردم و عدالت در حوزه پرداخت ها را از دیگر ویژگی های بودجه 98 عنوان کرد و گفت: دولت پیش بینی کرده است در کنار بسته های حمایتی برای نیازمندان، کالاهای اساسی و پرمصرف با قیمت مناسب در اختیار اقشار و گروه های کم درآمد جامعه قرار بگیرد. 
استاندار قزوین همچنین خاطرنشان کرد: تقویت بودجه حوزه فرهنگ، آموزش و محیط زیست با وجود تنگناها و محدودیت های درآمدی کشور از دیگر نقاط قوت بودجه 98 به شمار می رود که نشانگر توجه دولت به ارتقای امور فرهنگی و آموزشی و همچنین توجه به مسایل زیست محیطی است. 
وی اذعان کرد: در بودجه سال 98 برخلاف برخی شایعات، بودجه دفاعی کشور کاهش پیدا نکرده است چرا که دولت به ضرورت ارتقای بنیه دفاعی-نظامی کشور برای مقابله با هرگونه تهدیدات دشمن به خوبی واقف است. 
وی خاطرنشان کرد: شفاف سازی درآمدها،اختصاص بودجه بر مبنای عملکرد در کنار توسعه عدالت از دیگر مواردی است که دولت در تهیه لایحه بودجه 98 به آنها توجه و تمرکز داشته است. 
رئیس جمهوری چهارم دی ماه جاری با حضور در خانه ملت، لایحه بودجه کل کشور در سال 98 را برای بررسی و تصویب نمایندگان به رئیس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. 
بر اساس ماده 216 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه کل کشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و بین نمایندگان مجلس توزیع می شود، پس از آن نمایندگان تا 10 روز فرصت خواهند داشت که پیشنهادهای خود را در مورد لایحه بودجه به کمیسیون های تخصصی مربوطه ارائه کنند. 
کمیسیون‌های تخصصی نیز موظفند حداکثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و کمیسیون تلفیق نیز موظف است حداکثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند و مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا پانزده روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است. 
بر اساس این ماده، نهایتا نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به کلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به ‏تصویب خواهد رسید و پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‏‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‌ شود. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار