رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح توسعه شیلات و آبزیان در استان قزوین در ۹ سایت به ظرفیت ۱۰ هزار تن عملیاتی می شود.
کد خبر: ۷۰۲۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸ 13 January 2019

طرح توسعه شیلات در قزوین عملیاتی می شود

به گزارش تابناک قزوین، فاطمه خمسه  بیان کرد: اجرای طرح توسعه شیلات و آبزیان یکی از برنامه های اولویت دار جهاد کشاورزی استان است.

وی افزود: استان قزوین دارای ظرفیت های خوبی در این حوزه است که اخیرا با انتخاب مشاور برای شناسایی مکان های مستعد درتلاش هستیم تا در این زمینه نیز اقدام کنیم.

 

خمسه اظهار داشت: طرح توسعه پروش ماهی در دشت قزوین و رودخانه شاهرود با توسعه استخرهای دو منظوره برای پروش انواع ماهی، میگو و آرتمینا در حال بررسی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ابراز کرد: در منطقه شاهرود ۱۶ محل برای این کار شناسایی شد و در ۹ سایت مطالعات کارشناسی آغاز و نقشه برداری و مهندسی رودخانه انجام شده است.

خمسه یادآور شد: به دلیل محدودیت های آبی که در محدوده رودخانه شاهرود است، اجازه نداریم بیش از یک هکتار توسعه در شیلات داشته باشیم و هر سایت باید کمتر از یک هکتار باشد.

وی خاطرنشان کرد: پس از بازدید ۱۵ مکان و موقعیت معرفی شده تعداد ۹ سایت مستعد در یک محدوده ۹۱ کیلومتری شناسایی و که ظرفیت ۱۰ هزار تن ماهی در آن پیش بینی شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اولیت بندی سایتها با در نظر گرفتن وضعیت منابع آبی منطقه است که مطالعات آزمایشگاهی، نقشه برداری انجام شده و سایت کمال آباد تقریبا قطعی شده و مطالعات بیوتکنیک هم آماده شده است.

 

وی اظهار داشت: برخی مناطق برای پرورش بچه ماهی مستعد است و می توانیم در این زمینه نیز فعال باشیم.

خمسه تصریح کرد: طرح توسعه شیلات و آبزیان در محدوده شاهرود با ظرفیت ۱۰ هزار تن با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر سالانه ۳۷۰۰ تن انواع ماهی در ۲۰۰ واحد پرورش سردابی و گرمابی استان تولید می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار