مدیرعامل شرکت آبفا اهواز خبر داد:
فردوس کریمی مدیرعامل این شرکت گفت :آب كرخه از طريق كانال سلمان به عنوان مكمل و جايگزين آب غدير وارد شبكه آب اهواز شد.
کد خبر: ۷۰۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ 13 January 2019
اين طرح تا تعمير كانال پاي پل بعنوان يك طرح جايگزين و مكمل براي شرايط پدافندي بخشي ازنياز آب اهواز  را تامين ميكند .لازم به ذكر است آب شرب اهواز از سه منبع طرح آبرساني غدير، رودخانه كارون و آب حيات شوشتر توسط سازمان اب و برق خوزستان و ابفا خوزستان تامين و توسط شركت ابفا اهواز تصفيه و توزيع ميشود
 
به گزارش"تابناک"؛ کریمی با بیان اینکه آب سد کرخه از طریق کانال سلمان به ایستگاه های تصفیه اهواز پمپاژ می شود افزود:۱.۲ مترمکعب بر ثانیه آب شرب از طریق تصفیه خانه شماره ۲ و مخازن حصیرآباد وارد مدار شده است.
 
وی با اشاره به اینکه از ۲ روز گذشته آب شرب از طریق این کانال وارد مدار شده گفت: در هر شبانه روز ۱۰۰ هزار مترمکعب برای تقویت فشار در نقاط مختلف شهر اهواز به ویژه نقاط انتهایی در مدار قرار می گیرد، و آمادگی برای افزایش این ظرفیت نیز وجود دارد.
 
وی ادامه داد: به گفته متولیان سازمان آب و برق خوزستان تعمیرات کانال آبرسانی غدیر تا پایان امسال زمان می برد از این رو تامین آب از سد کرخه به صورت پدافندی در دستور کار قرار گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه کانال سلمان در موارد اضطراری جایگزین کانال غدیر خواهد بود گفت: وظیفه مهار فاضلاب اطراف کانال سلمان نیز برعهده شرکت آبفا اهواز بود لذا ۲.۵ کیلومتر خط انتقال برای مهار هفت نقطه فاضلاب احداث شد.
 
کریمی بیان کرد: پس از شکستگی در کانال غدیر، آب شرب اهواز از طریق خط انتقال آب موسوم به آب حیات شوشتر و رودخانه کارون تامین می شد و آب در مدار بود اما برخی نقاط به دلیل قرار گرفتن در انتهای مسیر افت فشار داشتند.
 
وی در ادامه گفت: توزیع آب شرب اهواز متاثر از نحوه آبرسانی ۲ منبع آب حیات شوشتر و خط انتقال آب غدیر است و اگر به دلیل مشکلاتی نظیر قطعی برق این آب به صورت مستمر و مطابق زمانبندی به دست شرکت آبفا اهواز نرسد در نحوه توزیع آب بین مشترکان اختلالاتی ایجاد می شود.
 
مدیرعامل آبفا اهواز افزود: در یک هفته آینده یک مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی که ساخت آن از ۱۳ سال پیش آغاز شده، با هدف افزایش ظرفیت توزیع آب در اهواز به بهره برداری می رسد.بیش از یک ماه از بروز مشکل در تامین آب شرب مردم اهواز از طریق کانال آبرسانی غدیر می گذرد و مردم این شهر به ویژه ساکنان واقع در مناطق انتهایی کانال آبرسانی همچون مهدیس، کوی رمضان و منبع آب با مشکلاتی روبه رو شده اند.
 
به گفته استاندار خوزستان خسارت وارد شده به کانال پای پل طرح آبرسانی غدیر و تاسیسات ام الدبس بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال است که در سال های متمادی مورد تعمیرات اساسی قرار نگرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار