یک فروند هواپیمای باری صبح امروز درساعت ۸:۳۰ در حوالی کرج سقوط کرد.
کد خبر: ۷۰۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 14 January 2019

سقوط هواپیما در شهرک مسکونی/پیدا شدن جعبه سیاه/ انتقال 15 جسد و اعلام اسامی ۱۰ تن از قربانیان 

به گزارش تابناک قزوین،‌ این هواپیمای غیرمسافربری ۷۰۷ حامل گوشت بود که به هنگام فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند و شهرک مسکونی مجاور دچار حریق شد.

۱۳:۲۷****

مدیرکل بحران سازمان پزشکی قانونی کشور اسامی جانباختگان سقوط هواپیما در زیبادشت کرج را اعلام کرد.

به گزارش تابناک قزوین دکتر مهرداد علی بخشی ، در این باره گفـت: با انتقال اجساد ۱۵ تن از قربانیان سقوط هواپیما در کرج تیم پرشکی قانونی استان البرز به آماده باش درآمده و پس از انتقال اجساد به پزشکی قانونی نسبت به شناسایی هویت آنها اقدام کردند.

وی اسامی ۱۰ پیکر شناسایی شده را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- غفور قجاوند
۲- محمد باقر ندری
۳- جواد سلیمانی
۴- محمد عبدلی
۵- عزیزاله علیزاده
۶- سعید قاسمی
۷- فریدون شیخی
۸- شاکر آجرلو
۹- مریم زارعی نژاد
۱۰- علی افروغ

وی با بیان اینکه انجام آزمایشات برای تشخیص هویت دیگر اجساد منتقل شده ادامه دارد، گفت: محمد رضا طاهری، مصطفی محمودی،جواد مرادی، حمید رضا لطفیان و داود ذوالفقاری از سرنشینانی بودند که برای لیست پرواز در هواپیما حضور داشتند که انجام آزمایشات برای تشخیص هویتشان ادامه دارد.

۱۲:۴۱ ****

مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز از تحویل جسد ۱۵ تن از قربانیان حادثه سقوط هواپیما در زیبادشت به پزشکی قانونی خبر داد.

به گزارش تابناک قزوین حمید داوود آبادی ، در این باره گفت: تا کنون اجساد ۱۵ تن از قربانیان حادثه سقوط هواپیما شامل ۱۴ مرد و یک زن به پزشکی قانونی استان البرز تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه هویت ۱۰ تن از جانباختگان قابل تشخیص است، تصریح کرد: همچنین نسبت به تشخیص هویت دیگر جانباختگان نیز تردد وجود داشت که بنا شد با انجام آزمایش های ژنتیک و نمونه برداری از اعضای خانواده ها نسبت به شناسایی و تشخیص هویت این افراد اقدام شود و با دستور دادستانی و انجام بررسی های نهایی اسامی این افراد اعلام خواهد شد.

۱۲:۲۶****

رییس اورژانس کشور از افزایش شمار جان‌باختگان سقوط هواپیما به ۹ تن خبر داد.

دکتر پیرحسین کولیوند گفت: تاکنون پیکر ۹ تن از سرنشینان هواپیمای باربری از محل حادثه خارج شده است.

وی افزود: یکی از جان‌باختگان زن بوده است.

۱۲:۱۲***

مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران البرز از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیمایی که امروز در حوالی کرج دچار سانحه شد خبر داد.

۱۱:۳۶****

استقرار تیم پزشکی قانونی در محل حادثه سقوط هواپیمای ۷۰۷

مدیرکل پزشکی قانونی استان البرز با بیان اینکه هم اکنون تیم پزشکی قانونی در محل حادثه سقوط هواپیما مستقر است گفت: تاکنون هیچ جسدی تحویل پزشکی قانونی نشده است.

۱۰:۲۳ *** کولیوند رییس اورژانس کشور  اعلام کرد: پیکر هفت تن از سرنشینان از محل حادثه خارج شده است. مهندس پرواز زنده است و به مرکز درمانی اعزام شده است.

رییس اورژانس کشور در عین حال براساس گفته مهندس پرواز، تعداد سرنشینان هواپیما را ۱۶ تن اعلام کرد.

وی ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده منزلی که هواپیما با آن برخورد کرده خالی از سکنه بوده است.

۱۰:۱۵*** روابط عمومی ارتش اعلام کرد: صبح امروز یک فروند هواپیمای باربری ۷۰۷ حامل گوشت برای کمک در طرح مردمیاری، از مبدا بیشکک کشور قرقیزستان، اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح البرز کرده که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد. جزئیات علت حادثه و وضعیت شهادت یا مجروحیت کارکنان تیم پروازی و خدمه آن با اعزام تیم های تخصصی در دست بررسی است.

 

۱۰:۱۱ ***  مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت : فعلا جسد دو نفر از سرنشینان هواپیمای سقوط کرده پیدا شده و   جستجو برای یافتن سرنشینان دیگر ادامه دارد.

به گزارش تابناک قزوین ناصر چرخساز منطقه البرز، اظهار کرد: به محض اطلاع از سقوط این هواپیمای باری در پادگان نظامی فتح، هشت نیروی عملیاتی به محل اعزام شدند. با رسیدن نیروها به محل حادثه، عملیات جستجو برای مصدومان و فوتی‌های احتمالی آغاز شد.

وی توضیح داد: به دلیل برخورد این هواپیما با منازل مسکونی، نیروهای عملیاتی در کنار نیروهای آتش نشانی مشغول اطفاء حریق هستند. متاسفانه تا کنون بدن بی جان دو نفر از سرنشینان این هواپیما پیدا شده و احتمال افزایش تعداد فوتی‌ها هم با توجه به شرایط موجود زیاد است.

 

۹:۵۸ *** فرمانده انتظامی استان البرز از اعزام تیم‌های پلیس به محل سقوط هواپیما به منظور تأمین امنیت خبر داد.

سردار عباسعلی محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد:‌ پس از اعلام حادثه سقوط هواپیما پنج تیم از یگان امداد پلیس البرز به محل اعزام شده و نسبت به برقراری و تأمین امنیت در این محل اقدام کردند.

محمدیان با بیان اینکه فرمانده انتظامی شهرستان فردیس نیز به این محل اعزام شده و بر عملیات نظارت دارد، اظهار کرد: همچنین عوامل بررسی صحنه پلیس آگاهی نیز در محل مستقر شده و در صورت نیاز اقدامات مربوطه را انجام خواهد داد.  با اقدامات انجام شده از سوی پلیس امنیت خوبی در این محل حاکم است و هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد . پلیس تا هر زمان که نیاز باشد در این محل حضور خواهد داشت.

اعزام ۱۷ تیم و آمبولانس اورژانس

۹:۴۰ *** سرپرست اورژانس کشور نیز اعلام کرد:‌یک فروند بالگرد به همراه ۱۰ آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس و ۶ تیم امدادی  به محل حادثه اعزام شده است.

 

 

هشت تیم امدادی هلال احمر در محل سقوط هواپیما حضور دارند

۹:۳۳**** ناصرچرخساز مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز در بیان جزییاتی از این حادثه گفت:‌ مبداء این هواپیما فرودگاه پیام بوده و به دلایلی که هنوز مشخص نیست در پادگان فتح سپاه سقوط کرده است.

این مسئول توضیح داد: متاسفانه این هواپیما برخوردی با خانه‌های مسکونی داشته و دچار حریق شده است و در حال حاضر عملیات اطفاء حریق و عملیات جستجوی مصدومان احتمالی در حال انجام است.

به گفته  چرخساز، هشت تیم امدادی هلال احمر در محل سقوط هواپیما حضور دارند و عملیات امداد و نجات و جست‌وجو در شهرک مسکونی را آغاز کردند

 

۹:۲۶ *** جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور نیز اعلام کرد: هواپیمای قرقیزستانی بود به هنگام فرود از باند خارج شد و دچار آتش‌سوزی می شود و به محض دریافت خبر تیم‌های بررسی سانحه به محل اعزام شدند.

۹:۲۴****

سقوط هواپیمای قرقیزستانی در شهرک مسکونی

فرماندار فردیس نیز گفت: هواپیمایی که صبح امروز در زیبادشت و در حوزه شهرستان فردیس سقوط کرد متعلق به کشور قرقیزستان بوده که به سمت فرودگاه پیام در حال پرواز بوده و در شهرک مسکونی زیبادشت سقوط کرده است.

 

۹:۲۰***

سلیمی رییس سازمان امداد و نجات نیز در این باره گفت : یک فروند بالگرد به همراه تیم‌های امدادرسان و ارزیاب برای امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده است.

وی افزود: این حادثه بین فرودگاه پیام و فتح رخ داده است .

۹:۱۶ ***

روابط عمومی اورژانس تهران اعلام کرد:‌ ساعت ۸:۳۰ حادثه سقوط یک فروند هواپیمای باربری به اورژانس اعلام شد. این هواپیما ۱۰ خدمه پروازی داشت و هنوز از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.
وی گفت: اکیپ‌های اورژانس جهت امدادرسانی به محل حادثه اعزام شده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان امداد و نجات، هواپیمای مذکور در حین فرود دچار حادثه شده است.

۹:۰۸ به نقل از یک منبع آگاه : دقایقی پیش یک هواپیمای باری از نوع بوئینگ ۷۰۷ در زیبادشت کرج سقوط کرد گفت: هنوز جزئیاتی از این حادثه مشخص نیست.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار