رئیس جمهور گفت: در روزهای آتی ماهواره پیام به فضا پرتاب شده و در 600 کیلومتری فضا قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۰۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 14 January 2019

 

Image result for ‫روحانی‬‎

 

به گزارش تابناک قزوین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در جمع مردم گنبدکاوس با اشاره به اینکه در روزهای آتی دو ماهوراه به فضا پرتاب خواهیم کرد اظهار کرد:‌ ماهواره پیام به زودی توسط ماهواره بر ساخت داخل به فضا پرتاب خواهد شد و در 600 کیلومتری زمین قرار می‌گیرد. هم ماهواره و هم ماهواره بر توسط جوانان و دانشگاهیان کشورمان به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده است.

وی ادامه داد: این ماهواره روزی 6 بار از بالای سر ما می گذرد. پیام با دوربین‌هایش اطلاعاتی درباره‌ی آب و هوا، کشاورزی، آب سرزمینی و جنگل‌ها برای ما ارسال می‌کند. این ماهواره تحقیقاتی نبوده، بلکه اولین ماهواره عملیاتی ماست.

وی در ادامه بیان کرد: استان گلستان نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که 512 شهید مربوط به شهر گنبد است و این نشان دهنده‌ آن است که شیعه و سنی برای کشور، نظام و وطن ایثار و فداکاری داشتند. استان گلستان سرزمین تاریخ است اینجا حکومت آل زیاد بوده و میزبان بوعلی سینا و ابوریحان بوده است. اینجا سرزمین فلاسفه و شعرای بزرگی است. مختوم قلی با اشعار زیبای اعتدال گرایانه‌اش و احترام به اهل بیت مسلمانان را به وحدت و اخوت دعوت کرده است.

روحانی ادامه داد: اهمیت این استان بر تنوع اقلیمی، مناطق دیدنی، مردمانی خوب،  همزیستی مسالمت آمیز و اخوت و برادری است. شیعه و سنی در کنار هم هستند. دست بزرگان این دیار را به خاطر وحدتی که ایجاد کردند می‌بوسیم.

رییس جمهور گفت: ما همه چهل سال پیش در این روزها منتظر بودیم که دیکتاتور این سرمین را ترک کند. 26 دی روز فرار دیکتاتور از این سرزمین بود و مردم منتظر امام بودند و انقلاب را به پیروزی رساندند. امروز همه کاره این کشور، ملت ایران است. مردم در انتخابات تصمیم می‌گیرند چه کسی بر کسی مسئولیت بنشیند.

بر اساس این گزارش،‌ رییس‌جمهور با اشاره به رای مردم استان گلستان در انتخابات‌های 92 و 96 بیان کرد:‌ در برابر عظمت مردم احساس مسئولیت داشته و سر تعظیم فرود می‌آوریم و هر کاری انجام می‌دهیم ذره‌ کوچکی از وظایف سنگینی است که بر دوش داریم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور از جمله داشتن جایگاه اول در علم ژنتیک در منطقه تصریح کرد: ملت ما ملت علم دوستی است که و قدرت علمی و فناوری اقتصادی و دفاعی را ایجاد کرده است. ما از توطئه‌ها هراسی نداریم، مشکلات پیش روی ما باقی نمی‌ماند. نه آمریکا و صهیونیست و نه برخی اذناب آنها قادر نیستند این ملت بزرگ و رهبری شجاع ملت را به زانو درآوردند. ما با همه‌ توان و قدرت در برابر دشمنان ایستاده‌ایم.

روحانی خطاب به آمریکا گفت: شما می‌خواهید مردم ما را از غذا و دارو تحریم کنید؟ ما با تمام دوستانمان و اکثر همسایگانمان بهترین روابط را داریم. اگر با یکی دو همسایه هم مشکلی داریم این آمادگی را داریم که مشکلات را حل کنیم. صهیونیست‌ها می‌خواهند ما را از پا دربیاورند، ولی موفق نخواهند شد.

وی ادامه داد: در تبصره 14 بودجه بر ادامه کمک به اقشار محروم تاکید کرده‌ایم و برای رفع فقر مطلق 7 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم و در تبصره 18 هم برای تحول در اشتغال در نظر گرفته‌ایم. در پاییز امسال هم نسبت به پاییز پارسال 600 هزار شغل درست شده، اما همچنان بر آمار بیکاری افزوده می‌شود این یعنی بیشتر نیروی کاری که وارد بازار کار می‌شود جذب می‌شود و بخشی هم به جمعیت بیکاران اضافه می‌شود. ما برای سال آینده دنبال ساخت 100 هزار واحد مسکونی هستیم که این کار توسط توسعه ‌گران انجام می‌شود و با تحرک مسکن، در بسیاری از شغل‌ها تحرک ایجاد می‌شود. همچنین در زمینه مهارت آموزی و کارورزی بودجه اختصاص دادیم تا جوانان در کارگاه ها و کارخانه‌ها مشغول بکار شوند.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای استان گلستان صرف شده است، بیان کرد: این تسهیلات علامت خوبی برای تحرک اقتصادی استان است. آمار بیکاری استان نیز از 11.7 درصد به 10.7 درصد رسیده است. باید هتل‌ها و راه‌های مناسبی در این استان بسازیم، گلستان معبری برای مسافران نیست بلکه مقصد هم هست. باید گردشگران به این استان بیایند. در این سفر چندین هتل افتتاح می‌شود. هزار و 600 میلیارد تومان هم تسهیلات برای بخش گردشگری قرار داده‌ایم.

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه کشاورزی یکی از جاذبه‌های استان گلستان است، بیان کرد:  280 هزار هکتار زمین کشاورزی باید زه‌کشی شود، من در سفر قبلی قول داده  بودم که 22 هزار هکتار زمین زه کشی شود که این آمار اکنون به 34 هزار هکتار رسیده است. تا پایان دولت دوازدهم هم تلاش می‌کنیم 50 هزار هکتار دیگر زه کشی شود. ما باید از شیوه‌های مختلف استفاده کنیم تا آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی در اختیار مردم قرار گیرد تا شاهد تحول بزرگ در این استان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: راه آهن اینچه برون - گرمسار باید برقی، تجهیز و دو خطه شود. این طرح به 1 میلیارد و 200 میلیون یورو اعتبار نیاز دارد و این پروژه به زودی آغاز و عملیاتی می‌شود. با تکمیل این پروژه می‌توانیم بجای 2 میلیون تن، 10 تا 12 میلیون تن حمل بار داشته باشیم.

به گفته‌ رئیس جمهور لایحه تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد در مجلس به تصویب رسیده و مراحل نهایی آن در حال طی شدن است.

روحانی گفت: کشتیرانی، بانک و نفت توسط آمریکا تحریم شده است، اما ما در برابر تحریم می‌ایستیم. ایجاد ارتباط بانکی با سایر کشورها آسان نیست ولی می‌توانیم این کار را انجام دهیم. حمل و نقل کالا ساده نیست، ما در حال وارد کردن دام زنده و گوشت به کشور هستیم که یک هواپیما که گوشت وارد می‌کند امروز دچار سانحه شد.

وی با اشاره به اینکه همه این تلاش‌ها انجام می‌شود تا رنج مردم کمتر شود خاطرنشان کرد: امروز فقط روز امتحان دولت نیست روز امتحان همه است و همه باید کنار هم قرار بگیریم. نمی‌شود همه کنار بنشینند و بگویند دولت تمام اقدامات را انجام دهد. دولت نوکر و نماینده مردم است ولی اشتغال با همکاری دولت و ملت ایجاد می‌شود. در این امتحان الهی همه باید کنار هم باشیم و پیوندهای مستحکمی بین ما برقرار شود. در این شرایط ملت پیروز می‌شود. روزهای پر زحمتی پیش روی ماست، اما ما با وحدت پیروز می‌شویم.

رئیس جمهور با اشاره به این که استان گلستان در مسائل پزشکی و درمانی کمی دچار عقب ماندگی شده است، بیان کرد:‌ دو هزار تخت بیمارستانی برای این استان کافی نیست. فردا یک بیمارستان در گرگان افتتاح می‌شود و ساخت 5 بیمارستان هم آغاز می‌شود. تا پایان دولت باید تعداد تخت‌های این استان به سه هزار تخت برسد. سلامت مردم برای ما مهم است. امنیت جاده‌ای هم برای ما اهمیت دارد. اصلاح 22 نقطه حادثه خیز در این استان شروع شده ولی 30 نقطه دیگر باقیست و من به سازمان برنامه و  بودجه دستور می‌دهم تا اصلاح این 30 نقطه نیز آغاز شود.

روحانی در پایان گفت: 63 طرح و پروژه در این سفر اجرایی می‌شود. 1434 هزار میلیارد تومان بودجه نیز تا پایان برای این استان در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار