وزیر صنعت:
 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نقش آفرینی ریال و پول ملی در مبادله های مالی با بسیاری از کشورهای جهان تقویت می شود و این موضوع از سیاست های کلان دولت است.
کد خبر: ۷۰۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 15 January 2019

 

 

 

به گزارش تابناک قزوین، رضا رحمانی شامگاه دوشنبه در جمع صنعتگران گمیشان در شمال غربی استان گلستان اظهار کرد: هر چه بیشتر با پول ملی تجارت کنیم، نوسانات نرخ ارز کمتر خواهد شد، هر چند حذف مطلق مبادله با ارز خارجی (دلار و یورو) بسیار زمان بر است.
وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت ارز گفت: این افرایش یک فرصت هم برای تولید ما بود چرا که هم جلوی قاچاق را گرفت و هم فرصتی ایجاد کرد تا کالاهای مازاد را به قیمت مناسب صادر کنیم.
رحمانی با اشاره به سیاست کلان استفاده از پول ملی در تجارت بین‌المللی گفت: این سیاست با ترکیه و روسیه در حال انجام است و کشورهای زیادی هستند که به دنبال تجارت با پول ملی خود هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به همسایگی با 15 کشور از ظرفیت همسایگان استفاده کمی شده و تاکنون تنها از دو درصد این ظرفیت استفاده کرده‌ایم. 
وی با اشاره به اینکه پروژه‌های ویژه‌ای در این زمینه تعریف شده است، بیان کرد: در این پروژه ویژه، همه استان‌ ها در نظر گرفته شده اند و از ظرفیت و پتانسیل مناطق مختلف کشور استفاده می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه استان گلستان توسعه خوبی در حوزه صنعت دارد و به خوبی به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود، گفت: 112 واحد صنعتی امسال در گلستان به بهره‌برداری رسید و این به غیر از پرونده‌هایی است که در استان مجوز گرفته‌اند.
نماینده حوزه انتخابیه غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال باید راستی آزمایی شود.
رامین نور قلی پور با بیان اینکه گلستان صنایع پیشران ندارد و نیازمند راه اندازی پروژه های متوسط و بزرگ در استان هستیم، گفت: باید بر مبنای قابلیت های استان، صنایع متوسط در استان اجرایی شود.
وی بیان کرد: ایجاد بندر پیشران توسعه در گلستان بوده و احداث آن نیازمند حمایت های دولت است.
نورقلی پور اضافه کرد: با توجه به اجرای 10 ساله طرح ممنوعیت بهره برداری از جنگل ها، کشور نیاز فزاینده ای به واردات چوب پیدا می کند و گلستان تنها استانی است که ظرفیت احداث بندر و بارانداز چوب دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در قالب سفر دو روزه رئیس جمهوری و هیات دولت به استان گلستان که امروز به پایان می رسد، در این استان حضور یافته است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار