وزیر راه و شهرسازی درگفت وگو با خبرنگار ایرنا؛ گفت: تا پایان سال 99 حدود 400 هزار واحد مسکونی در کشور برای تعدیل تقاضا و کنترل قیمت احداث خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 15 January 2019

 

 

«محمد اسلامی» دوشنبه شب در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان گرگان، هدف گذاری ساخت مسکن از سوی دولت را در مناطق بافت فرسوده، مناطق حاشیه نشین و شهرهای جدید بیان کرد. 
وی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی، حدود نیمی از واحدهای مسکونی در بافت فرسوده و مناطق حاشیه شهرها و مابقی در شهرهای جدید احداث می شود.
وزیر راه و شهرسازی تکمیل واحدهای مسکونی مهر را از دیگر برنامه های مسکن سازی برای پوشش تقاضا در این حوزه بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی فراهم کردن بستر سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در مسکن سازی است و از تصدی گری دولت در این حوزه خودداری می شود.
اسلامی گفت: برای تامین زیرساخت و شروع کار بر اساس تفاهمنامه با بانک ها، سرمایه در گردش مورد نیاز تامین می شود که هزینه ساخت و تکمیل باید با مشارکت بخش خصوصی و ورود انبوه سازان تامین گردد.
وی افزود: سرمایه در گردش لازم برای بسترسازی پس از تکمیل از سوی سازندگان برگشت داده می شود تا در سایر پروژه های اجرایی هزینه شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت که این وزارتخانه از سرمایه گذاری انبوه سازان و متخصصان در حوزه مسکن استقبال می کند و در حد توان و قانون از آن ها حمایت خواهد کرد.

** شناسایی 2700 محله بافت فرسوده 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت نوسازی در بافت فرسوده شهرها خاطرنشان کرد: تاکنون دو هزار و 700 محله از بافت فرسوده برای بازآفرینی و نوسازی در کشور شناسایی شد.
اسلامی افزود : حدود 10 درصد از محلات بافت فرسوده در شهرهای گلستان به خصوص شهر گرگان شناسایی شده تا با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی این مناطق نیز بازآفرینی و نوسازی شود.

** قدکشیدن شهرهای شمالی 
وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان های شمالی راهکار تامین مسکن در شهرهای این مناطق کشور را بلندمرتبه سازی و افزایش تراکم بیان کرد.
اسلامی اضافه کرد: استان های شمالی کشور امنیت غذایی را برای مردم ایران بر عهده دارند و تغییر کاربری این اراضی برای ساخت و ساز، امنیت غذایی کشور را مورد تهدید قرار می دهد.
وی بازآفرینی بافت فرسوده در استان های شمالی را راهکار دیگر کاهش تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان ها بیان کرد.
دومین دور سفررئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید صبح دوشنبه با دیدار مردمی دکتر روحانی از مردم استان گلستان در گنبد کاوس در شرق این استان شروع شد و در این سفر 17 وزیر و معاون رئیس جمهوری کاروان دولت تدبیر و امید را همراهی می کنند.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار