در اعتراض به حمله تعدادی از عناصر ضدانقلاب و تجزیه طلب به سفارت ایران در لاهه عصر سفیر هلند عصر دیروز (دوشنبه) به وزارت خارجه ایران احضار شد.
کد خبر: ۷۰۳۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 15 January 2019

 

سفیر هلند به وزارت خارجه ایران احضار شد

به گزارش تابناک قزوین، در اعتراض به حمله تعدادی از عناصر ضدانقلاب و تجزیه‌طلب به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه عصر دیروز (دوشنبه) «ژاک لویی ورنر» سفیر هلند در تهران توسط رئیس اداره اول اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.
در این جلسه رئیس اداره اول غرب اروپا با اشاره به وقوع حملات مشابه در گذشته و عدم اقدام قاطع و پیشگیرانه پلیس و مقامات قضایی هلند، موکداً خواستار اقدام جدی دولت این کشور در چارچوب تعهداتش در کنوانسیون ۱۹۶۱ وین و تأمین امنیت سفارت و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در لاهه و جلوگیری از این گونه تهاجمات شد. 
 سفیر هلند ضمن ابراز تأسف از حادثه مذکور، گزارشی از واکنش و اقدامات پلیس این کشور در قبال مرتکبان این حادثه ارائه و اظهار داشت که موضوع را به دولت متبوع خود منعکس خواهد کرد.

به گزارش تابناک قزوین، تعدادی از عناصر وابسته به گروهک تروریستی الاحوازیه روز چهارشنبه هفته گذشته (19 دی ماه) با حضور در مقابل سفارت ایران در لاهه و سردادن شعار و پرتاب سنگ و بطری قصد بالا رفتن از ساختمان مجاور سفارت را داشتند که بلافاصله توسط نیروهای  پلیس هلند دستگیر شدند.

یکی از دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران در هلند با اعلام این مطلب عنوان کرد که در پی این حمله هیچگونه آسیبی به ساختمان و کارکنان سفارت نرسید.
در همین زمینه علیرضا جهانگیری سفیر ایران در لاهه در تماس با مقامات وزارت امور خارجه هلند ضمن انتقاد از حضور و فعالیت تروریست‌ها در هلند ،بر مسئولیت دولت این کشور در جهت تامین امنیت ساختمان‌ها و کارکنان سفارت ایران تاکید و مقامات هلندی نیز با ابراز تاسف از این اقدام بر تضمین امنیت اماکن نمایندگی و کارکنان سفارت تاکید کردند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار