در واکنش به ادعاهای نتانیاهو و پمپئو درباره پرتاب «پیام»
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که «بخش دفاعی و صنعت موشکی موضوعات داخلی کشورمان است»، گفت که آمریکا با در پیش گرفتن استانداردهای دو گانه درباره صنایع موشکی ما اظهار نظر می‌کند، حال این که اینها همه بهانه جویی‌های سیاسی است.
کد خبر: ۷۰۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 16 January 2019

 

 

ماهواره بر سیمرغ

 

به گزارش تابناک قزوین، علی نجفی خوشرودی، در واکنش به ادعاهای اخیر بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مایک پمئپو وزیر امور خارجه آمریکا درباره پرتاب ماهواره "پیام" ، اظهار کرد: پرتاب ماهواره "پیام" بخشی از روند فناوری در دنیاست. جمهوری اسلامی ایران هم حق برخورداری از این فناوری با اتکا به توانمندی‌های داخلی و استفاده از امکانات بین‌المللی را دارد تا از این فناوری برای توسعه و پیشرفت خود استفاده کند.

وی ادامه‌ داد: آمریکا نمی‌تواند در مواجهه با این اقدام استاندارد دوگانه اتخاذ کند، چون کشورهای دیگر از جمله آمریکا خود به فناوری های پیشرفته دست پیدا کرده است و از آن بهره مند است، اما این حق را برای ایران قائل نمی باشند.  آمریکا مسائل و نگاه سیاسی خود را درباره جمهوری اسلامی ایران دارد و برای این که اقداماتش را به جلو ببرد، دست به این صحبت‌ها و در پیش گرفتن استانداردهای دوگانه می زند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این که «فناوری موشکی و دفاعی مربوط به کشورمان است و هیچ کشوری حق دخالت در آن را ندارد»، در این باره گفت‌: ما اجازه دخالت به هیچ کشوری درباره صنعت دفاعی و موشکی‌مان نمی‌دهیم کما این که اینها بهانه جویی‌های سیاسی از سوی برخی کشورها برای توسل به یکسری مسائل است.

بعد از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره‌بر "سیمرغ" و عدم موفقیت در قرار گرفتن ماهواره "پیام" در جایگاه خود، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که این اقدام ایران تهدیدی برای اروپا و خاورمیانه است. همچنین نتانیاهو هم در ادعایی عنوان کرد که هدف ایران از این کار پوششی برای توسعه موشک‌های بالستیک است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار