از کرامات وزارت فرهنگ و ارشاد برای هرمزگانیها تعطیلی نمایشگاه کتاب بود؛
بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی هرمزگان با کشمکش سیاسی وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید سر انتخاب کردن مدیرکل هوا شد.
کد خبر: ۷۰۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 15 January 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، طی 12 سال بود که هر ساله نمایشگاه بزرگ کتاب هرمزگان با تمام سختی‌ها و کمبودها در بندرعباس برگزار می‌شود و به اذعان طیف مختلفی از برگزارکنندگان آن در دولت فعلی و سابق، این نمایشگاه جای خود را در فصل‌های فرهنگی حوزه جنوب کشور باز کرده بود و هرمزگان را بدلیل فاصله از مرکز به نقطه مطلوبی از حضور ناشران برجسته کشور تبدیل ساخت تا آنجا که فروش کتاب در آن به رتبه سوم کشوری رسید.

امسال اما روزهای بهاری هرمزگان، نمایشگاه کتاب را به خود نخواهند دید چرا که کشاکش 6 ماه بی‌مدیریتی بر فرهنگ و ارشاد این استان، فرصت‌سوزی بزرگی بود.

نمایشگاه کتاب و متعلقاتش اگر چه از دست رفت اما مدیرکلی جوان قرار است روز شنبه آینده در رأس دستگاه فرهنگی استان قرار گیرد که بیم‌ها و امیدهای فراوانی بدرقه راه اوست!

بیم از آنکه بی‌اعتباری (مشکلات مالی) هنر و فرهنگ در کشور ممکن است بر توان مدیریتی وی سایه افکند و امید از آن رهگذر که بلکه تلاقی جوانی و منطق و نجابت بتواند راه گریزی برای مهجورترین بخش جامعه در استان اقتصادی هرمزگان بیابد.

نمایشگاه کتاب در سکوت و عدم مطالبه‌گری رسانه‌هایی که اولویت اصلی آنها دعواهای صنفی بود باعث شد که اولویت‌های اصلی جامعه فراموش کنند و این هدیه فرهنگی دولت که به مردم همه استانها می‌باشد فقط به دلیل نامعلوم سیاسی که از کرامات این دولت برای هرمزگانی‌هاست، اعتبارات استانی آن تخصیص نیابد و امسال برگزار نشود، جالبتر اینجاست که عدم برگزاری این رخداد مهم و اثرگذار فرهنگی با سکوت مدعیان روشنگری روبرو شد.

مردم از خود می‌پرسند رسانه‌ها به کدام دلیل این حق عمومی مردم را از مسئولین مطالبه نکردند، مسئولین با چه توجیهی از برگزاری این رویداد فرهنگی جلوگیری نمودند و یا ضعف کدام نهاد باعث جلوگیری از برپایی نمایشگاه کتاب شده است، همگان منتظرند جناب آقای استاندار در مراسم معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از پاسخ به این سؤال اذهان عمومی را داده و آینده فرهنگ و هنر رسانه استان را چگونه تضمین خواهد نمود، مدیریت عالی استان که مسائل فرهنگی با نگاه سیاسی مدیریت نشود که اگر نگاه سیاسی باشد بایستی شاهد تعطیلی دیگر رخدادهای مهم فرهنگی استان باشیم زمانیکه کنسل می‌شود یک نمایشگاه احیاء آن کار سختی است و مسببین آن باید به افکار عمومی پاسخگو باشند.

سیاسی بازی موجب تعطیلی نمایشگاه امسال کتاب هرمزگان شد
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار