وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی گفت : کشت و توسعه صنعت گیاهان دارویی از برنامه های اولویت دار بخش کشاورزی در استان های کشور است.
کد خبر: ۷۰۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ 17 January 2019

 

به گزارش تابناک قزوین، محمود حجتی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح های کشاورزی شهرستان بروجن با اشاره به تدوین و تصویب برنامه اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه کشت گیاهان دارویی ، افزود: با کشت این گیاهان، علاوه بر حفظ گونه های دارویی بر درآمدزایی کشاورزان و بهره برداران اراضی کشاورزی و مرتعی کمک می شود.
وی اظهار داشت : راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در حاشیه طرح های کشاورزی به خصوص طرح های کشت گیاهان دارویی علاوه بر درآمدزایی ارز آوری خوبی برای کشاورزی و اقتصاد کشور خواهد داشت.
وی گفت: بهره برداران با استانداردسازی تولید، بسته بندی و فرآوری می تواند در توسعه این بخش فعالیت کنند.
حجتی گفت : گیاهان در مناطق مختلف کشور براساس موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی قطب بندی و کشت می شود.
وی، به خشکسالی های اخیر و کمبود بارش اشاره کرد و گفت: با کشت گیاهان کم آب بر و همچنین گیاهان دارویی می توان زمینه اشتغال در بخش صنعت گیاهان دارویی را افزایش داد.
وزیر جهاد کشاورزی بر ایجاد تعاونی های تخصصی گیاهان دارویی ، برنامه ریزی برای جذب اعتبارات آبخیزداری و تولید گیاهان ارگانیک تاکید کرد.
استاندار چهارمحال وبختیاری نیز گفت: نبود صنایع تبدیلی در استان یکی از مشکلات بخش کشاورزی است.
اقبال عباسی افزود: سالانه یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی در استان تولید می شود که کمبود صنایع تبدیلی و فرآوری باعث شده سود و درآمد این بخش به سمت دلالان برود.
به گفته وی، این استان به لحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب برای توسعه کشاورزی و دامپروری و همچنین کشت گیاهان دارویی است که باید علاوه بر گسترش این بخش به بخش فرآوری محصول و احداث واحدهای صنایع تبدیلی نیز توجه شود.
به گزارش تابناک قزوین، با حضور وزیر جهاد کشاورزی عملیات اجرایی 2 طرح کشاورزی از جمله کشت و صنعت گیاهان دارویی و مجتمع گلخانه ای شاخه بریده در شهرستان بروجن با اشتغالزایی 110 نفر آغاز شد.
شهرستان بروجن در 60کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار