در حالی که رئیس کل دادگستری،نمایندگان مجلس و بسیاری از تشکل‌های محیط زیستی مخالفت خود با طرح انتقال آب دریای خزر را اعلام کردند، استاندار مازندران نه تنها روزه سکوت گرفته، حتی به دنبال دعوت به سکوت بقیه است.
کد خبر: ۷۰۴۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 19 January 2019

طرح انتقال آب دریای خزر با مخالفت‌های جدی کارشناسان محیط زیست در گذشته و حال حاضر مواجه شده است.

اصرار مدیران محیط زیست و مسئولان سمنانی بر اجرای طرح ضدمحیطی زیستی تا حدودی شاید از نظر افکار عمومی در استان مازندران غیرقابل گذشت باشد ولی از استاندار مازندران این انتظار هست که نظر شفاف خود را در این ارتباط اعلام کند.

یکی از دلایل موافقت نمایندگان مجلس و افکار عمومی در پذیرش حسین‌زادگان به عنوان استاندار مازندران، دل گرمی به دغدغه‌های زیست محیطی به ویژه موضوع طرح انتقال آب خزر بوده است.

اما موضع‌گیری غیرشفاف و حتی دعوت به سکوت برخی از منتقدانی که دارای تریبون هستند نشان می‌دهد که حسین‌زادگان تلاش دارد که از سکوت بقیه برای خودش امتیازی نزد دولت کسب کند.

تا قبل از حضور رئیس محیط زیست کشور، مباحث و مخالفت‌های استاندار مازندران تا حدودی شفاف نبوده است و حتی در جلسه معارفه‌اش یکی از نمایندگان مجلس خواستار بی‌طرفی استاندار در اجرای این طرح شد، اما در همین جلسه بحث بی‌طرفی حسین‌زادگان مورد نقد قرار گرفته بود.

حضور رئیس محیط زیست کشور و دعوت به سکوت نماینده مجلس به بهانه مهم بودن بحث پسماند تا حدودی ابهامات درباره عدم موضوع شفاف حسین‌زادگان درباره طرح انتقال آب دریای خزر را افزایش داده است.

اینکه استاندار باید تابع سیاست‌های دولت باشد شکی نیست، اما دعوت به سکوت بقیه در ارتباط با موضوعی که تبعات آن به شدت گریبان‌گیر استان مازندران و دیگر استان‌های شمالی کشور می‌شود، تا حدودی زیبنده استاندار بومی نیست.

موضع منفعلانه دو عضو مردم نهاد مازندران درباره طرح انتقال آب دریای خزر در حضور رئیس محیط زیست کشور تا حدودی این احتمال را قوت می‌بخشد که استاندار مازندران این افراد را هم دعوت به سکوت کرده و اگر این طور نیست، استاندار مازندران در این ارتباط باید پاسخگو باشد.

وقتی قرار است استاندار بومی در استان حضور داشته باشد طرح انتقال آب حتی مورد نقد هم قرار نگیرد، واقعاً چه لزومی برای حمایت از استاندار بومی وجود داشت.

به نظر می‌رسد که نوع نگاه استاندار مازندران به دعوت به سکوت درباره طرح انتقال آب دریای خزر، طی کردن دوران مدیریتی بدون حاشیه است.

اگر قرار باشد که نقدهای طرح انتقال آب دریای خزر از جانب نمایندگان مجلس، تشکل‌ها و رسانه‌ها مطرح نشود کی و چه زمانی باید این ملاحظات زیستی محیط و نگاه منتقدانه به این طرح به گوش متولیان بالادستی برسد.

استاندار، مجری سیاست‌های دولت است، قبول، اما دعوت به سکوت دیگران تا حدودی زیبنده استاندار بومی نیست، چه اشکالی دارد که حسین‌زادگان حتی اگر شده همراه کارشناسان محیط‌زیست اگر مخالفتی با این طرح دارند به صورت شفاف حداقل به عنوان یک مازندرانی نه به عنوان یک استاندار نظرش را اعلام کند.

اینکه آب دریای خزر با تایید و بررسی‌های کارشناسان بی‌طرف در اختیار استان‌های نیازمند قرار گیرد، به هیچ وجه جای بحث در این رسانه نیست و ما معتقد هستیم که اگر به محیط زیست کشور و استان مازندران خسارتی از بابت انتقال آب وارد نمی‌شود، مردم استان سمنان هم از این دریای نیلگون بهره‌‌برداری کنند.

همه دغدغه این روزهای مردم در مخالفت با طرح انتقال آب دریای خزر ملاحظات زیست محیطی است و نه چیز دیگر. امیدواریم که استاندار محیط‌زیست دوست مازندران در این زمینه هم با مردم شفاف باشد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار